Îți place tehnologia și inovațiile? Găsești o listă lungă de joburi pe care le poți avea în domeniul telecomunicațiilor.
Printre locurile de muncă pe care le poți ocupa în acest domeniu, se numără cele de mai jos. Inspiră-te și vezi dacă este ceva care ți se potrivește.
Agent vânzări telecomunicații
Dacă ești sociabil și comunicativ și îți place să interacționezi cu oamenii de diverse tipologii, meseria de agent vânzări telecomunicații poate că ți se potrivește. Ce ai de făcut? Ca reprezentant al unei companii de telecomunicații, prezinți portofoliul de produse și servicii către diverși clienți și îi convingi să cumpere serviciile care li se potrivesc cel mai bine.
Tehnician rețele
Un tehnician rețele se ocupă de instalarea, configurarea și depanarea diverselor echipamente din rețea (routere, switch-uri, alte echipamente). Ai nevoie de cunoștințe medii de rețelistică și telecomunicații, dar și de experiență în teren, în rețeaua fixă sau mobilă, precum și de cunoștințe medii de limba engleză și de abilități pentru lucrul la înălțime.
Specialist Customer Support
Un job care poate fi făcut chiar și de acasă, specialistul customer support preia apelurile clienților și le oferă acestora informații, ajutându-i să soluționeze cererile și reclamațiile. De obicei, este nevoie să cunoști la nivel avansat limba engleză, dar și o altă limbă străină, să ai cunoștințe de utilizare a calculatorului, dar și disponibilitate pentru program de lucru în ture. Abilitatea de a asculta cu răbdare și de a clarifica, prin întrebări, situațiile prezentate de client, este de asemenea necesară.
Inginer service telecomunicații
Pentru a rezolva provocările mai complexe ce țin de acest domeniu, este nevoie și de ingineri service. Aceștia se asigură că totul funcționează corect, iar printre competențele și abilitățile de care ai nevoie, se numără: disponibilitatea de a călători, permis de conducere, studii superioare în inginerie electrică, electronică sau telecomunicații, cunoștințe bune de limba engleză, capacitatea de a oferi mentenanță și de a repara diverse sisteme și rețele. Ca și responsabilități, ca inginer service oferi suport și departamentului de vânzări.
Tehnician helpdesk
Specialiștii helpdesk sunt cruciali în funcționarea bună a oricărui departament de IT, și de asemenea ei oferă servicii valoroase clienților. Sunt deseori primii atunci când apare o provocare tehnică, aceștia având expertiză în customer service, precum și în rezolvarea de probleme tehnice. Un specialist helpdesk are un rol variat, care este centrat pe menținerea funcționării tehnologiilor, oferirea de suport tehnic, gestionarea provocărilor și identificarea de soluții la problemele tehnice. Sunt cei care primesc sesizările, le alocă tehnicienilor de pe teren și se asigură că sunt soluționate.
(P) Cât de mult contează pasiunea și cum o poți dezvolta când vrei o schimbare în carieră... Fenomen neobișnuit printre copiii români! Tot mai mulți ajung la spitale cu simptome de pneumonie și au nevoie de oxigen...