(P) Importanța certificărilor ISO- adăugarea unui plus de valoare pentru compania ta

Descoperă tot ce trebuie să știi despre certificările ISO și avantajele aduse de acestea.

ISO are în prezent un număr de 164 de organisme naționale de standardizare

isostandard.ro

De ceva timp, a început să se observe tendința în creștere către certificarea unui sistem de management al calității, bazată pe norme sau standarde elaborate pentru procesele de afaceri, produse sau servicii. Cu timpul, beneficiul pe care acest tip de activitate îl menține în creșterea economică și productivitatea muncii a devenit mult mai tangibil.

Tendința către certificare a generat o mare activitate în proiectarea reglementărilor, specificațiilor sau standardelor care stau la baza efectuării comparațiilor, testelor sau validărilor corespunzătoare care permit cu exactitate generarea certificatului, dovezilor sau opiniei solicitate și pentru aceasta , ISO are în prezent un număr de 164 de organisme naționale de standardizare.

Astăzi există diferite standarde internaționale pentru a avea un control mai bun al produselor și proceselor, cu toate acestea unul dintre cele mai populare este ISO 9001: 2015, care este un standard internațional pe care se bazează sistemele de asigurare a calității produselor și serviciilor.

Acest standard permite companiilor să documenteze cele mai bune practici de management al calității pentru a îndeplini și a depăși așteptările clienților. A fost emis de entitatea internațională ISO cu sediul în Elveția, al cărui acronim în engleză înseamnă: Organizația Internațională pentru Standardizare.

În prezent există peste 878 de mii de certificate ISO 9001 emise în lume, trebuie remarcat faptul că China are mai mult de 33% din certificatele emise în acest domeniu, urmată de Italia cu 10% și Germania cu 5,5%.

Obiectivul principal al implementării standardului ISO este realizarea unei îmbunătățiri structurale și organizaționale a companiei, optimizarea proceselor și reducerea costurilor de operare, ceea ce se traduce printr-o experiență mai bună a clienților. Avantajele certificării în ISO sunt foarte largi.

Pe de o parte, datorită acestui standard, compania poate accesa noi piețe internaționale, ceva foarte important într-o lume din ce în ce mai globalizată. Pe de altă parte, certificatul de calitate reprezintă o economie semnificativă a costurilor de operare pentru companie. Pe de altă parte, organizarea internă este îmbunătățită considerabil, deoarece informațiile circulă cu ușurință de la un departament la altul. Standardul ISO rezolvă problemele care împiedică traficul de informații.

Cea mai recentă versiune a standardului ISO 9001 este cea din 2015, care reprezintă o structură de nivel înalt HLS (High Level Structure) care are ca scop unificarea termenilor și textelor în părțile comune ale diferitelor standarde ale sistemelor de management ISO (de exemplu ISO 14001, ISO 45001 etc.), astfel încât să fie compatibile și armonizabile.

Un sistem de management de bună calitate te ajută să îți îmbunătățești poziția și imaginea competitivă atât la nivel intern, cât și extern, în diferite puncte, cum ar fi:

  • Îmbunătățește organizarea companiei, ajutându-te să sistematizezi operațiunile, inovațiile fiind produse de obicei în toate departamentele care te ajută să eficientizezi procesele companiei.
  • Permite un control mai mare asupra performanței proceselor și a organizației în sine
  • Un sistem de management al calității te ajută să îndeplinești standardele legate de noi produse sau servicii
  • Îmbunătățește formarea lucrătorilor companiei prin colectarea mai multor informații din procesele pentru angajați
  • Crește motivația și angajamentul fiecărui lucrător din cadrul companiei
  • Sistemele de management al calității iau în considerare așteptările clienților, astfel încât implementarea lor are un impact pozitiv asupra satisfacției acestora.

Odată ce s-au văzut avantajele de a avea sistemul de management al calității sub standardul ISO 9001, principalul beneficiu va fi îmbunătățirea continuă a managementului companiei și satisfacția completă a clienților.

La Isostandard vei găsi sprijin pentru a implementa eficient un sistem de management al calității bazat pe standardul ISO 9001: 2015, garantând că atinge obiectivul de a promova cele mai bune practici de management și de a asigura satisfacția clienților. În același mod, prin experiența verificabilă, se poate asigura că auditul de certificare este trecut cu orice casă de certificare internațională.

Certificare ISO (Agentie de certificare) adresa: Șoseaua Giurgiului 1, București - Telefon 0728 522 552

Ultimele știri