O bună strategie este cea a promovării continue și în medii des vizitate, de un număr mare de persoane, considerat public țintă sau eventuali clienți. Vorbim atât despre promovarea online cât și cea fizică, clasică, existând multe aspecte asemănătoare intre acestea dar și aspecte specifice fiecărei părți. Și fară îndoială că cea mai rapid și ieftin de realizat este cea online, date fiind nenumăratele posibilități din prezent ale mediului online. De asemenea, aici există și posibilitatea unei promovări constante și fară costuri suplimentare, mai ales dacă cei ce vor să se promoveze o fac pe propriile site-uri sau platforme web. Desigur, se plătesc anual găzduirea și alte servicii însă la prețuri ce pot fi scoase din discuție.
Investițiile inițiale mai mari, pentru a avea un mediu de lucru modern, profesional, eficient dar și angajați calificați și cu experiență ajută și ele foarte mult că o afacere să se dezvolte, să atragă clienți și să facă încasări cât mai mari. Cu cât oferim mai multă calitate, cu atât un client vă dori iar și iar să ne aleagă, având siguranță că nu va da greș cu produsele sau serviciile noastre. Totodată, se poate că de la un consumator la altul, afacerea să fie recomandata, testimonialele consumatorilor fiind în multe cazuri aspecte decisive și pentru alte persoane în a alege un produs, un serviciu, un brand.
Vorbim despre sectoare că cel alimentar, al băuturilor și al altor buniri de consum care ar putea afecta sănătatea unei persoane care le consumă dacă acestea nu sunt realizate în medii corespunzătoare, prin procese și cu materii prime de calitate, lucru pe care nimeni care dorește să devina mai bun nu și-l dorește.
Când vine vorba mai ales de vânzări de tip B2B, adică de la o afacere la alta sau de oferire a serviciilor către stat, foarte căutate sunt certificările ISO. Acestea, în diversele lor serii, atestă calitatea unei firme alături de diverse alte aspecte, pe care le poate caută cineva, în a cumpără de la aceasta sau în a colabora. Există astfel mai multe astfel de certificări, care au nume specifice, alcătuite atât din litere cât și din cifre, asemeni certificării ISO 9001. Aceasta este de altfel și unul dintre cele mai cunoscute și mai comune standarde precum și cel care este detinul de cele mai multe firme, companii și instituții. Acesta atesta, în mare, calitatea proceselor, produselor și serviciilor unei companii.
De la o perioadă la alta,în cazul fiecărui standard ISO pot apărea diverse schimbări, date fiind de altfel și schimbările care apar pe piață muncii, în economie și în multe alte domenii cheie. Astfel, ultimele schimbări în cazul standardului 9001 au fost realizate în anul 2015, acesta având acum numele de ISO 9001:2015.
Că o definiție mai detaliată, acesta este un standard care specifică condițiile unui sistem de management al calității în cadrul unei companii și este așadar utilizat pentru a demonstra calitatea produselor și serviciilor oferite.
Cea mai întâlnită condiție pentru care o firmă dorește să obțină un anumit standard ISO este posibilitatea de a participa la licitații publice. De la un caz la altul, aceasta poate fi una dintre condițiile de participare sau una pe baza căreia firma ar putea fi una dintre cele alese în final. Totodată, în dorință de a obține acest stadard, firma în cauză este oarecum obligată să își eficientizeze toate procesele și sistemele din cadrul sau. Numărul firmelor care astfel acceseaza ISO 9001 este unul foarte mare.
Printre alte specte cheie, pozitive, oferite de obținerea unui standard ISO mai putem enumera:
- Capacitatea de a respecta cerințele solicitate de către clienți, fiind vorba aici în special de alte firme
- Posibilitatea îmbunătățirii imagini firmei o data ce s-a ajuns la creșterea calității produselor sau a serviciilor oferite
- Un grad mai mai de încredere din partea anumitor parteneri și colaboratori de pe piață, chiar la nivel internațional, dat fiind faptul că aceste standarde sunt recunoscute și utilizate în cele mai multe țări și specifică aceleași caracteristici
- Se vor putea identifica în mod constant noi oportunități de dezvoltare a afacerii
- Se va crește nivelul de satisfacție al clienților pe măsură ce aceștia primesc produse de calitate și care să le îndeplinească cerințele și necesitățile
- Firma care deține unul sau mai multe standarde ISO de vă putea diferenția în mod clar de alte firme concurente
- Se vă putea îmbunătăți, în mod vizibil dar și continuu, sistemul de management al firmei, în toate aspectele
Alături de acestea, mai putem enumera desigur și alte aspecte, care pot totodată să difere de la o firmă la alta sau de la un domeniu de activitate la altul.
Certificările ISO sunt eliberate de către firme acreditate de către Organizația Internațională de Standardizare, numite specific Organisme de Certificare, existant destul de multe și la noi în țară, care pot oferi unu, mai multe sau toate certificările ISO existente în momentul de față.