Live acumNeatza cu Razvan si Dani
Prime Time 20:30Chefi la cutite

Patriarhul Daniel vrea să facă legea în școli. Ce modificare i-a cerut, de urgență, ministrului Educației

Patriarhul Daniel are cerințe clare pentru noul an școlar. Ce i-a transmis ministrului Educației?

Patriarhul Daniel vrea să facă legea în școli. Ce modificare i-a cerut, de urgență, ministrului Educației

Hepta

Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române i-a cerut, printr-o scrisoare, ministrului Educației, Monica Anisie, că disciplina Religie trebuie să fie asigurată în trunchiul comun, în noile Planuri-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal, iar evaluarea acestora să fie făcută cu note, nu calificative.

„În conformitate cu prevederile constituţionale, cu Legea educaţiei naţionale şi cu voinţa majorităţii părinţilor elevilor, vă rugăm să asiguraţi prezenţa disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în noile Planuri-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal, precum şi evaluarea elevilor la această disciplină, pe bază de note, nu prin calificative”, se arată în scrisoare.

Mai mult, patriarhul a subliniat că evaluarea face parte din specificul oricărei materii şcolare, fiind necesară şi la ora de Religie.

„Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară”, a mai arătat Patriarhul României.

Acesta spune că nota funcţionează ca un stimulent al învăţării.

„Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat”, a adăugat Patriarhul.

În scrisoare se menţionează că grupul de lucru al Ministerului Educaţiei şi Cercetării a realizat patru variante de Plan-cadru pentru învăţământul gimnazial, iar în toate variantele propuse, disciplina Religie este păstrată în trunchiul comun, în conformitate cu Legea Educaţiei, potrivit Mediafax.

„Cu toate acestea, varianta 1 propune ca evaluarea la disciplinele şcolare Educaţie artistică (plastică/muzicală), Religie, Educaţie fizică şi sport să se realizeze în mod diferit de celelalte discipline din trunchiul comun, prin calificative, deoarece aceste discipline se bazează pe predispoziţii native, aptitudini, înclinaţii, având un caracter vocaţional explicit”, se subliniază în documentul înaintat ministrului Educaţiei.

Patriarhul României susține că argumentul este eronat din punctul de vedere al ştiinţelor educaţiei.

Recomandari