Pe căile ferate din România, pericolul pândeşte la orice pas. După ce v-am prezentat, la Observator, situaţia podurilor degradate, autorităţile se laudă cu proiecte măreţe. Însă la podul Constanţa din Capitală, care stă să cadă, au vopsit doar pilonii, deşi pe sub el trec zilnic mii de maşini.
Pe şoselele din România, pericolul pândeşte la orice pas. Avem zeci de poduri care stau să se prăbuşească, în timp ce autorităţile se fac că nu le văd. Podul Constanţa, spre exemplu, pe sub care trec zilnic mii de maşini, se dezintegrează de la o zi la alta. În loc să-l reabiliteze complet, statul i-a vopsit pilonii.
Dupa ani intregi in care nu au facut nimic, cei de la CFR au reuşit pe anul asta doar sa vopseasca pilonii care se dezintegrau. CFR se lauda ca au terminat facut o expertiza. CFR precizează că expertiza tehnică şi documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii au fost elaborate de SC Pro-Proiect SRL Iaşi şi predate SRCF Bucureşti în lunile ianuarie, respectiv aprilie 2018.
„După predarea de către prestator a Expertizei Tehnice şi a Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii, CFR SA a informat public, în data de 25 aprilie 2018, că până la demararea lucrărilor de reparaţii şi consolidare a Podului Constanţa, lucrări menţionate în cele două documente tehnice a fi executate, SRCF Bucureşti va face lucrări de intervenţie în zona podului, la km 4+327", arată comunicatul.
Reprezentanţii companiei de căi ferate spun că intervenţiile s-au desfăşurat în perioada 29-30 aprilie 2018 şi 1 mai 2018 şi au constat în îndepărtarea bucăţilor de beton desprinse din structura podului şi acoperirea armăturilor cu un strat de mortar, care are rolul de a proteja provizoriu zonele afectate, fără a afecta structura podului, până la efectuarea lucrărilor de reparaţii.
„De asemenea, tot în data de 25 aprilie 2018, CFR SA a menţionat în comunicatul de presă că Sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti continuă demersurile premergătoare programului de reparaţii la Podul Constanţa, prin elaborarea documentaţiei necesară lansării licitaţiei pentru proiectul tehnic şi execuţia lucrărilor, licitaţie estimată pentru semestrul II al acestui an", precizează CFR.
CFR anunţă că în expertiza tehnică, elaborată de SC Pro-Proiect SRL Iaşi, se menţionează necesitatea lucrărilor de reparaţii şi consolidare, măsurile stricte de trafic necesare în timpul execuţiei lucrărilor, precum şi perioada de valabilitate, de 3 ani, a acesteia "în condiţiile în care nu se produce un seism mai mare de gradul 7 şi nu vor apărea degradări cauzate de situaţii excepţionale ".
La finalul lunii aprilie, CFR anunţa că va derula în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti.
„Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere", transmiea CFR SA.
Aceeaşi sursă a precizat că expertiza tehnică este finalizată, aceasta arătând starea obiectivului.
Pe de altă parte, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a decis, vineri, transmiterea unei cereri către Guvern pentru trecerea Podului Constanţa de la CFR la Primăria Municipiului Bucureşti. Podul este în stare de degradare.
AN ȘCOLAR 2018 - 2019. Cum va fi vremea în prima săptămână de școală... E jale pe străzile din România! Zonele în care se circulă în coloană cu 10-15 km/h...