Începând cu 1 aprilie 2022, premierul Nicolae Ciucă a anunțat că prețul facturilor la gaze și energie electrică se va plafona. Astfel, cetățenii vor plăti 0,31 lei/kw, iar firmele și instituțiile publice vor plăti 0,37 lei/kw atunci când vine vorba de gaze naturale, potrivit Observatorul Prahovean.
Plafonarea facturilor la gaze și energie electrică de la 1 aprilie 2022
Pentru facturile la curent, românii vor scoate din buzunare 0,68 lei/kw pentru un consum de până la 100 kw. Pentru un consum între 100 și 300 kw, românii vor plăti 0,8 lei/kw. Premierul a mai anunțat că persoanele juridice și instituțiile publice vor plăti un preț fix la energie electrică, de 1 leu/kw.
Citește și: Ce trebuie să faci dacă factura la lumină este exagerată. Ministrul Energiei a dezvăluit pașii
În comunicatul oficial al guvernului se arată:
“La nivel național, Guvernul va adopta, în această săptămână, pachetul de masuri care să reducă presiunea generată de facturile la energie și gaze naturale. Vom interveni în sprijinul economiei românești, printr-un set de soluții care includ plafonări și compensări ale prețurilor la energie si gaze naturale, pentru un an de zile, începând cu 1 aprilie.
Pentru un consum de până la 100 de kwh pe lună, românii vor plăti 0,68 de lei/kwh, iar pentru un consum cuprins între 100 și 300 de kwh, vor plăti 0,8 de lei/kwh.
La gaz, prețul practicat pentru gospodării va fi de 0,31 de lei/kwh.
Cu excepția marilor consumatori, care vor avea pachete dedicate de ajutor de stat, toate companiile românești vor beneficia de un preț fix, la energia electrică, de 1 leu pe kwh, tva inclus, și 0,37 lei/kwh pentru gaz, tva inclus”.
De ce a crescut în ultima vreme prețul facturilor la energie electrică și gaze
Adrian Măniuțiu a vorbit la Neatza cu Răzvan și Dani despre problema facurilor care au arătat sume cu mult mai mari decât în lunile precedente.
„Există obligativitatea reverificării a 4 milioane și jumătate de facturi. Au fost 2 luni în care s-au emis facturi eronate. O eroare de soft pentru că s-a intervenit atât de mult în softul de facturare. Acum se calculează facturile eronate. Pentru că foarte multe, pe lângă că sunt greșite au apărut și fără plafonare și compensare, deși există o lege în acest sens.
Se vor recalcula fără penalizări, fără obligativitatea de a le plăti, atâta timp cât consumatorul a sesizat către furnizor, către ANR, sau către Protecția Consumatorului că e o problemă la factură. E o procedură foarte importantă. Dacă v-a crescut de 7 ori de la o lună la alta nu e pe fondul creșterii prețurilor. Nu se pot face debranșări, nu se aplică penalizări până se rezolvă”, a precizat consultantul.