Abia incepusera lucrarile de refacere a Centurii Capitalei, cand autoritatile au taiat bugetul si totul a inghetat. Iar cu 3 milioane de euro platiti pana acum s-au reabilitat cativa kilometri. Fiecare groapa inseamna cheltuieli in plus.
Pierdem si pentru ca Romania nu se afla pe harta transportatorilor de marfa dintre vestul Europei si Grecia si Turcia. Cei mai multi aleg rute ocolitoare. Ajung in Zagreb, merg pe autostrada pana in Serbia, ajung la bulgari si apoi la Salonic sau Istanbul. O alta varianta este cu feribotul din Italia catre Grecia.
In total, pierderile Romaniei se ridica la peste 250 de milioane de euro pe an. Tot la pierderi putem adauga si investitiile pe care le-am ratat in ultimii ani din cauza infrastructurii deficitare. Mari companii din industria auto, cum ar fi Mercedes-Benz, Mitsubishi sau Audi, i-au preferat pe vecinii nostri.
Santiere de pe sosele avanseaza insa greu si cu bani putini. Compania de Autostrazi a preferat sa cheltuiasca numai in acest an aproape jumatate de miliard de euro pentru reabilitarea a doua sosele de munte: Transalpina si Drumul National Focsani - Ojdula. Culmea este ca nici acestea nu sunt gata. Pana acum,Transaplina a inghitit 335 de milioane de euro. Nici la Focsani-Ojdula nu e mai bine. Doar trei sferturi din drum a fost reabilitat.
Oficialii Transporturilor nu au nicio explicatie logica si dau vina pe greaua mostenire.
Autostrazile neterminate mai au o sansa anul viitor daca vor fi alocati destui bani in bugetul pe 2013.
FOTO: Intact Images
Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi, functionari de banca pentru o cauza nobila... Mancam mere din Italia! Productia romaneasca merge la export...