Avem din ce în ce mai mulţi turişti străini în România. Dar felul în care îi primim lasă de dorit. Au simţit-o recent pe pielea lor doi vizitatori din Cipru, chiar în autobuzul în care s-au urcat de la aeroport. Pentru că n-au ştiut că sunetul scos de aparatul de taxare însemna eroare, au fost încolţiţi şi amendaţi de controlori
În autobuzul care pleacă de la aeroport a început ceea ce trebuia să fie o frumoasă vacanţă pentru cei doi turişti ciprioţi. Au cumpărat o cartelă cu două călătorii şi au validat-o. Tot entuziasmul a fost stins de controlorii care s-au urcat după ei.
Acesta este sunetul care arată că validarea cartelei nu a fost efectuată. Un beep ceva mai lung decât în mod obişnuit. Numai că turiştii străini nu au avut de unde să ştie asta şi asta pentru că aparatul nu afişează mesaje în limba engleză ci doar în română.
În ciuda explicaţiilor, controlorii au insistat că turiştii sunt vinovaţi. Martorii spun că angajaţii RATB nu ştiau engleza.
De la an la an, tot mai mulţi turişti străini aleg să-şi petreacă vacanţele în România. De pildă, doar în luna aprilie a acestui an, peste 211.000 de oaspeţi ne-au trecut pragul. Adică un sfert din turiştii care s-au cazat în hotelurile din România au fost străini. E drept că ne mândrim cu asta, dar avem totodată şi o mare responsabilitate. Să demonstrăm că ospitalitatea românească nu este doar un mit.