Antena Căutare

Adina Valean: O reglementare poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei

O reglementare in ceea ce priveste protecția datelor cu caracter personal poate fi eficienta fara a fi indreptata impotriva industriei si poate proteja consumatorii, fara a introduce masuri neprietenoase. Aceasta este concluzia unei intalniri care a avut loc la Bucuresti intre Adina Valean, europarlamentar PNL si reprezentanti ai industriei romanesti online

Intalnirea a fost ocazionata de discuția in Parlamentul European legata de noul regulament care va inlocui directiva actuala cu privire la protecția persoanelor fizice in ceea ce privește procesarea datelor cu caracter personal si libera circulație a acestora date (95/46/CE). Proiectul de regulament se afla in faza amendamentelor pe comisii parlamentare.

Intrevederea a avut loc la inițiativa Interactive Advertising Bureau (IAB) Romania, date fiind ingrijorarile industriei online cu privire la noile prevederi. Adina Valean considera ca reglementarea trebuie sa abordeze intr-un mod corect atat nevoia de intimitate a indivizilor, cat și nevoia de acces la serviciile online. Publicitatea online nu este doar un instrument de finanțare pentru websiteuri, ci și unul de informare. La baza acestui proces sta un sistem de masurare foarte important și pentru consumator, și pentru industrie, pentru ca incurajeaza decizii de business care sa ofere cele mai potrivite soluții pentru utilizator.

Printre consecințele proiectului de regulament neamendat se mai numara și obligația internauților de a parcurge o serie intreaga de informari și de logari la fiecare accesare a unor site-uri, ceea ce complica accesul și experiența de navigare a utilizatorului și aduce deservicii proprietarului de site. Fața de aceste prevederi, IAB Romania a formulat un document de poziție ce conține recomandari și argumente de flexibilizare a propunerilor legislative, astfel incat sa se ajunga la un consens intre interesele utilizatorilor și cele ale industriei digitale.

Adina Valean, care contribuie la procesul legislativ pentru adoptarea noului regulament in calitate de raportor din umbra, a acceptat argumentele de principiu ale industriei online romanești. “La fel ca toți liberalii europeni, susțin acel gen de reglementare care pastreaza confidențialitatea utilizatorului ca persoana fizica dar, in același timp, nu ingreuneaza accesarea de site-uri. Incurajez industria online sa se autoreglementeze și sa educe publicul in privința interacțiunii cu site-urile proprii. Ca liberal, principala mea preocupare a fost sprijinirea inițiativelor private pentru industria online”, a declarat Adina Valean.

“Asociația IAB Romania susține protecția datelor cu caracter personal așa cum este ea reglementata de legislația in vigoare. Consideram ca propunerea de regulament nu ofera echilibrul necesar intre nevoile industriei online și interesele utilizatorilor, in privința confidențialitații datelor personale. Conform textului actual, este foarte posibil ca prin aceasta propunere sa se intareasca legislația in defavoarea economiei online, atat din Romania, cat și din intreaga Europa. Este vorba despre extinderea definirii datelor cu caracter personal asupra unor seturi de date care in acest moment nu sunt considerate a avea caracter personal, de o abordare de tipul «one-size-fits-all» cu privire la profilarea utilizatorilor, precum și de necesitatea unui consimțamant extrem de explicit și de strict pentru procesarea unor categorii foarte variate de date. Toate acestea vor crea o birocrație suplimentara, vor impune obligativitatea respectarii unui set nou de proceduri cat se poate de restrictive și vor afecta accesul utilizatorilor la diverse tipuri de servicii și conținut online”, a declarat Cristian Petriceanu, Președintele IAB Romania.

La intalnirea cu Adina Valean au participat Cristian Petriceanu (președinte al IAB Romania) Ioana Anescu (director executiv al aceleiași asociații), Alin Popescu (Managing Director Avocatnet.ro și reprezentant BRAT), Cosmin Preda (Key Account Manager Internet PRO TV), Alexandru Livadariu (Content Manager Internet PRO TV), Augustin Roman (Head of Digital Antena TV Group), Sorin Kosz (Coordonator Realitatea.net), Claudiu Pandaru (Director Editorial Mediafax), Costin Ionescu (Editor Coordonator Hotnews.ro) și Ionel Naftanaila (OBA Project Manager IAB Europe).

Poziția industriei este susținuta și de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) și Uniunea Agențiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

“Pornind de la obiectivul nostru central, acela de a sprijini industria de media și publicitate prin stabilirea unor metode și standarde comune privind modul de masurare a indicatorilor de performanța ai produselor media, BRAT-ul iși declara sprijinul pentru evoluția permanenta a legislației privind protecția datelor cu caracter personal. In același timp, insa, consideram ca opinia europeana impusa prin draft-ul de Regulament aflat in discuție, aceea ca legea e menita sa apere cetațeanul de companii, e de natura sa creeze deficiențe majore in dezvoltarea companiilor media, cu implicații directe in calitatea produselor media pe care acestea le ofera cetațeanului. Credem ca viitorul protejarii intereselor cetațeanului sta mai degraba in activitatea de autoreglementare a industriei de media, activitate careia legea ii poate oferi un cadru de desfașurare și principii generale de funcționare”, a declarat Arina Ureche, Director General BRAT.

“Mediul online a insemnat, intotdeauna, acces liber la informații. Noile propuneri pentru regulamentul ce va inlocui directiva actuala creeaza un dezechilibru ce afecteaza tocmai accesul liber al utilizatorului. Vorbim nu doar de afectarea industriei de publicitate online, ci chiar de afectarea utilizatorului, caruia i se ingradește accesul la informații relevante si conforme cu interesele sale. UAPR incurajeaza protejarea datelor cu caracter personal si considera ca este importanta abordarea corecta a acestui subiect, din toate unghiurile, astfel incat sa fie protejate atat nevoile, cat si interesele utilizatorilor si ale furnizorilor de informații relevante. Propunerea curenta, din pacate, limiteaza accesul liber la informații, afectand atat consumatorii, cat si platformele ce livreaza conținut si piețele de publicitate locale”, declara Radu Florescu, Președinte UAPR.

IAB Romania i-a inmanat Adinei Valean un set de propuneri cu privire la draft-ul de regulament, iar europarlamentarul PNL a spus ca va ține cont de aceste propuneri.

Despre Adina Valean

Adina Ioana Valean (europarlamentar) este vicepreședinte al Grupului ALDE din Parlamentul European și membru in Comisia de Industrie, Cercetare si Energie (ITRE) și Comisia de Petiții (PETI). In prezent, este co-raportor pentru Mecanismul Conectarea Europei și raportor din umbra pentru Regulamentul General privind Protecția Datelor, in Comisia de Industrie.

Foto: Intact Images

Sapte barbati au vrut sa fure pilonii de sustinere a digului de pe raul Arges... Jale mare in Galati! Bulibasa judetului s-a stins la varsta de 81 de ani...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia)
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 5: Vânătă umplută (Vânătă Papoutsakia) Marti, 30.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x