Live acum Poftiţi pe la noi: Poftiţi la Nea Marin! (r)
Prime Time 20:00Film: Printesa indaratnica (SUA 2001)

Raliul Argeșului 2020. Mașini, campioni olimpici, Transfăgărășan, voie bună, ”copiloți” calificați la Tokyo

După o perioadă grea, în care piloții s-au antrenat mai mult pe simulator, Raliul Argeșului 2020 a readus sporturile cu motor la viață, preț de trei zile. S-a urcat pe Transfăgărășan, campioanele europene și olimpice au devenit...copiloți, ”istoricele” au arătat superb, iar premierea s-a făcut pe baraj, la ”Vidraru”

Premierea primelor trei poziții de la Raliul Argeșului s-a făcut la 166 de metri înălțime. Adică pe Barajul ”Vidraru”

Anul trecut, în 2019, Raliul Argeșului a fost considerat o ”minune”. Asta pentru că obloanele fruseseră trase un deceniu și nimeni nu mai credea în ”resuscitare”. Dar o mână de împătimiți ai sporturilor cu motor a decis că nu e totul pierdut. Acum, în 2020, un nou miracol. Nu se mai alergase de ceva vreme, pandemia de coronavirus stopase orice competiție sportivă, mașinile dormeau în garaje de ceva timp, iar singurele știri cu și despre piloți erau cele în care se povestea îndemânarea lor pe...simulatoare.

Piteștiul a găzduit, în 2020, o ediție aniversară a ”Raliului Argeșului”: cea cu numărul de start...20!!! Începând cu 1971, Raliul Argeșului a desfășurat un număr de 18 ediții sub numele Raliul Pitești, Raliul Dacia și, în epoca modernă, Raliul Argeșului, fiind una dintre cele mai cunoscute competiții între cursele de specialitate în perioada anilo '90. De asemenea, o ediție a Raliului României a avut loc tot pe probele speciale din jurul Piteștiului.

S-a pornit cu...gimnastică și cu...tenis de masă. Silvia Stroescu, marea campioană europeană și olimpică la gimnastică (Atena 2004) a acceptat să-i fie copilot lui Cristian ”Dolo” Dolofan, de la ”DTO Rally Team”, în ziua de încercări, la ”shakedown”. Firește, cu glumele de rigoare ce aminteau de faimoasa cursă cu ”Aoleuuu, Taurete, măiculița mea!”. Cum pilotul a mers fără aparatul de taxare, Silvia a decis să-i mulțumească printr-o ”roată”, chiar acolo, lângă portiera mașinii de concurs, doamna preparator de la UNEFS dorind să demonstreze că ”meseria” nu se uită nici la 35 de ani.

Apoi în dreapta a trecut Irina Ciobanu, campioana națională de la tenis de masă, calificată la Jocurile Olimpice de la Tokyo, de anul viitor. ”Să aveți mare grijă de ea, abia am primit bilet de voie din cantonament ca să o aduc aici”, a glumit Norris Măgeanu, președintele F.R.A.S. Irina a adus după ea și o masă, pe care a aranjat-o chiar sus, pe Transfăgărășan, la cabană, la ”Capra”. ”Aici, la aer curat, servele tăiate parcă merg mai bine”, a glumit ea.

Irina Ciobanu a fost, pentru câteva minute, copilot de raliuri. Sportiva este calificată la Jocurile Olimpice de Vară de anul viitor, de la Tokyo. Apoi, Irina a acceptat să facă și premierea generală, din centrul orașului Pitești

S-a alergat frumos, preț de două zile. Dani Oțil a făcut prezentările. Multă lume bună. Unele echipaje, în premieră. Alți piloți, veterani cu sute de curse: Tempestini, Porcișteanu, Gîrtofan, Timișcă, Pițigoi. S-a mers sus, pe Transăgărășan, vreme excelentă. Au urcat chiar și vechile ”Dacii 1310 Sport”, vedetele. ”De când e mașina asta?” ”71!” ”Nu câți ani aveți, când e ea fabricată?” ”În 1971, iar eu am 71 de ani”, vine răspunsul. ”Tată, mașinile ascultă, sunt ok. Piloții-s cam ruginiți!”

Mașini puternice, bolizi în care s-au investit sute de mii de euro, oameni pasionați, spectacol la boxe, semn că și la noi se poate, Premierea primelor trei locuri s-a făcut sus, pe Barajul ”Vidraru”, sărbătoarea cea mare, în centrul Piteștiului.

Clasamentul final:

1. Simone TEMPESTINI / Sergiu ITU Skoda Fabia R5

2. Dan GÎRTOFAN / Tudor MÂRZA Skoda Fabia R5

3. Valentin ”Vali” PORCIȘTEANU / Dan DOBRE Mitsubishi Lancer Evo

4. Norbert MAIOR / Francesca MAIOR Peugeot 208 R2

5. Mihai MANOLE / Marc BANCA Renault Clio R3

6. Cristian DOLOFAN / Petre TOBĂ Peugeot 208 R5

Fanatik.ro
Cele mai noi stiri
Lajumate.ro