Cunoscuta realizatoare a talk show-ului Stirea Zilei de la Antena 3, si director al publicatiilor de succes Saptamana Financiara, Financiarul si Felicia, vorbeste deschis despre situatia delicata in care se afla in prezent industria print.
Intr-un interviu acordat EUROEXPO Trade Fairs, organizatorul Digital Print & Sign, evenimentul B2B al anului pentru print digital si semnalistica, Gabriela Vranceanu Firea atinge subiecte sensibile precum importanta publicatiilor tiparite vis-à-vis de explozia blogurilor si a publicatiilor on-line, dar si impactul pozitiv al publicitatii Outdoor.
"Am un fiu de aproape 15 ani care acceseaza mai toate site-urile informative. M-am intrebat daca, peste cativa ani, generatia tanara va mai merge la chiosc pentru a-si cumpara un ziar sau o revista. Daca va mai intra intr-o librarie ca sa isi cumpere o carte avand in vedere ca mai nou se pot descarca gratis de pe internet romane clasice sau moderne. Fireste, mi-am raspuns subiectiv la aceasta intrebare spunand ca presa scrisa va trai atat timp cat va exista viata pe pamant".
Directorul publicatiilor de business Financiarul si Saptamana Financiara mizeaza 100% pe calitatea informatiei generata de ziarele si revistele tiparite. Iata si explicatia: "Presa tiparita nu va fi anihilata complet. Am derulat studii de piata ca sa aflam care este interesul consumatorului tanar. Toti au raspuns aproape in unanimitate ca, desi pentru comoditate sau rapiditate acceseaza publicatiile pe internet sau alte siteuri de unde isi culeg informatii, au mai mult respect penrut cuvantul tiparit. De ce? Raspunsul a fost invariabil acelasi. Pentru ca atunci cand citim ceva intr-un ziar, revista sau carte constientizam ca s-a facut o selectie valoroasa. Intr-o redactie lucreaza oameni care au studii, experienta, exista ierarhii. De asemenea, un autor care ajunge sa publice o carte trece prin filtrul pozitiv al unei edituri. Tot ce apare tiparit presupune ca emana valoare si nu una oarecare".
Chiar daca obisnueste sa citeasca blogurile interesante, Gabriela Vranceanu Firea acorda credit jurnalismului supervizat de o redactie de ziar. "Sunt adepta blogurilor insa pastrez mereu o rezerva. Mi se pare ca acolo se folosesc surse neverificate pe cand ziarele sau frevistele se supun regulilor jurnalismului independent, unde exista o legislatie, un CRP sau CEDO si nu poti scrie orice fara a avea consecinte".
O parte importanta a expozitiei Digital Print & Sign de anul acesta o reprezinta publicitarea Outdoor, strans legata de industria de print digital. In avanpremiera conferintei POC - Publicitatea Outdoor Convinge, care va avea loc miercuri, ora 15.00 la Digital Print&Sign, Gabriela Vranceanu Firea apreciaza impactul pozitiv al acestei forme de publicitate. "Am avut sansa sa descopar publicitatea outdoor in strainatate inaine sa se dezvolte si la noi. Are un impact deosebit asupra cetatenilor. In primul rand, pentru ca se petrec multe ore in trafic iar atunci cand ne plimbam, privirea este deschisa catre tot ce ne inconjoara si automat suntem furati de imagini mesaje, chiar pentru on clipa din viata noastra. Nu constientizam pe moment, insa acele mesaje raman la noi, le purtam in continuare. La randul meu am apelat la publicitatea outdoor pentru campaniile proiectelor mele".
Gabriela Vranceanu Firea sustine Digital Print & Sign, evenimentul anului destinat tiparului digital si semnalisticii. Expozitia B2B este organizata de EUROEXPO Trade Fairs si se desfasoara in perioada 22-25 septembrie 2010, la Pavilionul Central Romexpo.
Evenimentul la care participa peste 100 de expozanti va include seminarii sustinute de oameni influenti din industria de print si de publicitate si va oferi sansa noilor intreprinzatori sa isi dezvolte propriul business prin preluarea "Afacerilor la cheie" puse la dispozitie de marile companii participante.
Monica Anghel s-a maritat inante sa nasca... FOTO! Gabriela Draghici, votata cea mai sexy vampirita...