Antena Căutare

(P) Cum este ajutată industria modei de inteligența artificială și ce alte industrii folosesc AI

Inteligența artificială nu este o noutate, însă în ultimii ani impactul acesteia a devenit tot mai vizibil pentru întreaga societate.

(P) Cum este ajutată industria modei de inteligența artificială și ce alte industrii folosesc AI | canva.com

Subiect foarte popular în spațiul public prin modul în care influențează viața oamenilor, inteligența artificială are un impact tot mai puternic asupra activităților economice. Nu întâmplător, companiile care sunt implicate în susținerea tehnologiei bazate pe AI, precum corporația americană Nvidia, au obținut profituri însemnate în ultima perioadă de timp, iar așteptările proiectate de către investitori au generat creșteri substanțiale ale cotațiilor bursiere pentru respectivele firme listate pe piețe de capital.

Cum este ajutată industria modei de inteligența artificială și ce alte industrii folosesc AI

Unul dintre domeniile care folosește tot mai intens soluțiile de inteligență artificială este cel al modei - de altfel un pilon pentru economia modernă. Industria de fashion a adoptat AI pe mai multe niveluri, pentru a eficientiza operațiunile pe lanțul de aprovizionare, pentru a crea noi produse și pentru a îmbunătăți experiența clienților în magazine fizice și online.

Folosirea AI de către companii de top din domeniul modei

Articolul continuă după reclamă

Unul dintre giganții categoriei de producție de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii, H&M, folosește inteligența artificială pentru a crea experiențe de shopping cât mai personalizate pentru clienții săi, se arată într-o recentă analiză dedicată acestui domeniu, postată de publicația BrandInfo.ro. Este deja un procedeu uzual în comerțul electronic, unde achizițiile anterioare determină comportamentul utilizatorului unei anumite platforme, constituind un profil individual de consumator.

Grație AI, targetarea nu se mai rezumă la nișe, ci la fiecare client în parte, oricât de mulți ar fi aceștia. Astfel, aplicația de mobil a brandului mai sus menționat folosește învățarea automată și propune utilizatorului diverse recomandări de articole vestimentare, pe baza preferințelor sale. Sunt analizate atât cumpărăturile deja realizate, cât și comportamentul de navigare.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Celebra companie Nike a implementat de asemenea AI pentru a crește satisfacția clienților și pentru a impulsiona vânzările personalizate, dar merge chiar mai departe de aceste analize de shopping. Aplicația Nike Fit utilizează inteligența artificială pentru a scana picioarele clienților și pentru a le recomanda acestora mărimea perfectă de pantofi. Impactul acestei soluții se observă inclusiv în scăderea ratei de retur - o chestiune foarte relevantă în industria modei, în era cumpărăturilor efectuate inclusiv de la distanță. Cei de la Nike folosesc AI și în alte segmente de business, de exemplu în procesul de proiectare a produselor noi.

Inteligența artificială în cazul liderului zonei fast fashion

Grupul Inditex, care deține numeroase branduri foarte populare în industria modei, se remarcă drept unul dintre promotorii soluțiilor AI în zona fast fashion, segment pe care este lider la nivel internațional. Poate cea mai cunoscută marcă a sa, Zara, a implementat inteligența artificială în procesele de previziune a tendințelor și de management al stocurilor. Analizele sunt axate pe studierea trendurilor de pe rețele sociale și bloguri de modă, datele fiind apoi completate de cele cu privire la propriile vânzări de produse. În acest fel, sunt proiectare tendințe așteptate pentru viitorul modei.

Zara integrează AI în fel de fel de segmente ale afacerii sale, de la prezicerea comportamentului clienților, până la optimizarea transporturilor și inventarului. Timpul de execuție pentru noile modele de produse Zara este de doar o săptămână, cu mult sub media de trei până la șase luni din lumea modei, se mai arată în analiza citată anterior.

Tehnologia de acest tip ajută brandul să își susțină și politica de responsabilitate socială, reducându-se risipa. Merită amintit faptul că industria modei (mai ales de tip fast fashion) este unul dintre marii poluatori ai planetei, companiile din acest domeniu fiind adesea criticate pentru efectele negative asupra mediului înconjurător. Implicit, companii precum Inditex fac eforturi pentru a se reinventa din acest punct de vedere, căutând moduri prin care să diminueze impactul nedorit.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

De curând, Oscar Garcia Maceiras, directorul general al grupului Inditex, a anunțat că firma pe care o reprezintă va investi în Epoch Biodesign, un start-up care utilizează AI pentru a proiecta enzime ce permit reciclarea amestecului de plastic și textile. O astfel de tehnologie revoluționară ar transforma deșeurile textile în materie primă pentru noi produse, asigurând economia circulară în industria fashion.

AI, peste tot în jurul nostru, inclusiv în România

Inteligența artificială nu este o noutate, însă în ultimii ani impactul acesteia a devenit tot mai vizibil pentru întreaga societate. Dacă inițial soluțiile AI erau folosite de exemplu în fabrici, cercetare, medicină și alte domenii industriale, în prezent interacționăm direct cu inteligența artificială în mod curent, când utilizăm gadgeturi conectate la internet.

De la motoare de căutare online și website-uri de aproape orice tip, la fel de fel de aplicații de mobil, AI face parte din experiența noastră digitală.

În domeniul online casino, unul dintre cele mai avansate segmente unde se implementează tehnologie de ultimă generație, inteligența artificială este folosită pentru optimizarea experiențelor utilizatorilor, pentru securitate, pentru managementul comunicării de tip relații clienți, dar și pentru susținerea angajamentelor legate de jocul responsabil. Platformele cu sloturi video și live casino folosesc AI mai mult decât am fi tentați să credem, o astfel de abordare asigurând creșterea calității resurselor de tip gambling.

Un punct major pentru validarea rolului AI în noua realitate economică și socială a fost reprezentat de lansarea ChatGPT. Acest software, integrat între timp în mai multe servicii digitale, permite ca orice persoană să poată interacționa cu un robot, aproape la fel cum ar face-o cu un om obișnuit. ChatGPT are însă acces la toată cantitatea de informații online și are chiar capacitatea de a învăța, de a relaționa pe baza experiențelor avute, dincolo de mecanismele prestabilite. Astăzi, cu ajutorul AI se pot realiza foarte rapid texte și imagini, iar lucrurile sunt abia la început.

Meta, compania care deține platformele de social media Facebook și Instagram, folosește tot mai intens inteligența artificială, fapt ușor de observat de către utilizatori, începând chiar cu acest an. AI se dorește a îmbunătăți experiența fiecărei persoane, prin afișarea de conținut relevant (inclusiv mesaje publicitare) și prin moderarea rapidă, automată, a tuturor postărilor și chiar a reclamațiilor transmise de utilizatori.

Este evident faptul că AI prezintă încă multe vulnerabilități, dacă analizăm feedback-ul din social media. Pe de altă parte, în condițiile în care miliarde de persoane realizează atât de multe acțiuni online, implicarea exclusiv umană nu mai poate fi o variantă, deci tehnologia este singura soluție care poate susține domeniul într-un mod cel puțin acceptabil.

Licenta: L1160654W000324 ONJN

Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng
Hello Chef sezonul 8, 14 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul este dat de Ceanu Zheng Sambata, 14.12.2024, 15:30
NBA Christmas Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x