Pentru prima data in istoria televiziunilor din Romania, un trust media a difuzat sapte meciuri de fotbal concomitent. Intact Media Group a transmis in seara de 10 iunie 2009, de la 20.45, prin canalele media Antena 1, GSPTV, GSPTV2, GSPTV3, GSPTV4, sapte competitii ale etapei 43 a Ligii 1.
Programate sa se desfasoare la aceeasi ora, meciurile au putut ajunge in casele telespectatorilor folosind tehnologii de ultima generatie. Mai precis, Picture in Picture, o maniera prin care ecranul televizorului a fost impartit in doua, fiecare cadru transmitand cate un meci.
Astfel, partida care a decis campioana Romaniei, Unirea Urziceni – Steaua Bucuresti a fost difuzata de Antena1, FC Brasov - FC Timisoara de GSPTV, Rapid – Poli Iasi, concomitent cu Universitatea Craiova- FC Vaslui, pe GSPTV 2, prin tehnologia Picture in Picture, FC Arges - Dinamo Bucuresti pe GSPTV 3, iar Gaz Metan Medias - CFR Cluj si CS Otopeni - Farul Constanta, simultan pe GSPTV4, prin Picture in Picture.
„O asemenea premiera in domeniul televiziunii din Romania a fost posibila multumita dotarii tehnice si resurselor umane de care beneficiem”, declara Dan Matiescu, Director General Antena 1.
La fata locului au fost instalate sapte care de reportaj iar transmisia a fost efectuata prin satelit, fibra optica si radiorelee. Actiunea a fost captata de nu mai putin de 46 de camere de filmat iar intreaga desfasurare de forte a fost posibila multumita echipei formate din peste 250 de oameni, incluzand tehnicieni, producatori, operatori si comentatori.
Meciul de fotbal transmis de Antena 1 miercuri seara, dintre Steaua si Unirea Urziceni, a fost lider de audienta in cadrul categoriei de public care provine din mediul urban. Partida a fost urmarita, in medie, de 1.094.000 telespectatori. Pro TV s-a clasat, in acelasi interval orar pe locul al treilea in clasament, audienta medie fiind de 369.000. Minutul de aur al serii a apartinut Antenei 1: la ora 21:49, meciul era privit de 1.858.000 romani.
Avand la baza acest experiment reusit, televiziunile trustului Intact Media Group sunt pregatite pentru alte maratoane sportive de acest gen.
Anul trecut, cand consortiul Antena 1-RCS a castigat, prin licitatie, drepturile de difuzare a meciurilor din Liga 1, unele voci au pus la indoiala posibilitatea de a fi transmise toate confruntarile doar pe Antena1.
Odata cu lansarea celor cinci posturi GSPTV, acoperirea evenimentelor sportive a devenit posibila chiar si in urma deciziei Federatiei Romane de Fotbal (FRF) ca meciurile din Liga 1 sa se desfasoare in aceeasi zi, la aceeasi ora.
In 2008, consortiul format din Antena 1 si RCS&RDS a castigat licitatia pentru drepturile TV a urmatoarelor trei sezoane ale Ligii I de fotbal. Pe data de 15 mai 2009 a fost achitata transa pentru sezonul 2009-2010.
Programate sa se desfasoare la aceeasi ora, meciurile au putut ajunge in casele telespectatorilor folosind tehnologii de ultima generatie. Mai precis, Picture in Picture, o maniera prin care ecranul televizorului a fost impartit in doua, fiecare cadru transmitand cate un meci.
Astfel, partida care a decis campioana Romaniei, Unirea Urziceni – Steaua Bucuresti a fost difuzata de Antena1, FC Brasov - FC Timisoara de GSPTV, Rapid – Poli Iasi, concomitent cu Universitatea Craiova- FC Vaslui, pe GSPTV 2, prin tehnologia Picture in Picture, FC Arges - Dinamo Bucuresti pe GSPTV 3, iar Gaz Metan Medias - CFR Cluj si CS Otopeni - Farul Constanta, simultan pe GSPTV4, prin Picture in Picture.
„O asemenea premiera in domeniul televiziunii din Romania a fost posibila multumita dotarii tehnice si resurselor umane de care beneficiem”, declara Dan Matiescu, Director General Antena 1.
La fata locului au fost instalate sapte care de reportaj iar transmisia a fost efectuata prin satelit, fibra optica si radiorelee. Actiunea a fost captata de nu mai putin de 46 de camere de filmat iar intreaga desfasurare de forte a fost posibila multumita echipei formate din peste 250 de oameni, incluzand tehnicieni, producatori, operatori si comentatori.
Meciul de fotbal transmis de Antena 1 miercuri seara, dintre Steaua si Unirea Urziceni, a fost lider de audienta in cadrul categoriei de public care provine din mediul urban. Partida a fost urmarita, in medie, de 1.094.000 telespectatori. Pro TV s-a clasat, in acelasi interval orar pe locul al treilea in clasament, audienta medie fiind de 369.000. Minutul de aur al serii a apartinut Antenei 1: la ora 21:49, meciul era privit de 1.858.000 romani.
Avand la baza acest experiment reusit, televiziunile trustului Intact Media Group sunt pregatite pentru alte maratoane sportive de acest gen.
Anul trecut, cand consortiul Antena 1-RCS a castigat, prin licitatie, drepturile de difuzare a meciurilor din Liga 1, unele voci au pus la indoiala posibilitatea de a fi transmise toate confruntarile doar pe Antena1.
Odata cu lansarea celor cinci posturi GSPTV, acoperirea evenimentelor sportive a devenit posibila chiar si in urma deciziei Federatiei Romane de Fotbal (FRF) ca meciurile din Liga 1 sa se desfasoare in aceeasi zi, la aceeasi ora.
In 2008, consortiul format din Antena 1 si RCS&RDS a castigat licitatia pentru drepturile TV a urmatoarelor trei sezoane ale Ligii I de fotbal. Pe data de 15 mai 2009 a fost achitata transa pentru sezonul 2009-2010.