Antena Căutare

Magazinele de-abia fac față. Cu ce se confruntă retailerii din România și de ce le este frică

Piața de online retail și de ecommerce continuă să evolueze şi a devenit evident, în special în ultimii 10 ani, că magazinele care nu se adaptează noilor tendințe și care nu reușesc să țină pasul cu preferințele clienților și cu regulile din “jungla” comercială dispar în cel mai scurt timp

Retailerii din România se confruntă, în 2016, cu o serie întreagă de provocări.

Piața de online retail și de ecommerce continuă să evolueze şi a devenit evident, în special în ultimii 10 ani, că magazinele care nu se adaptează noilor tendințe și care nu reușesc să țină pasul cu preferințele clienților și cu regulile din “jungla” comercială dispar în cel mai scurt timp.

Dispariția de pe piață reprezintă, de altfel, cea mai mare frică a retailerilor, iar din această teamă derivă și frica de a nu se adapta suficient noilor tendințe.

Iată care sunt cele mai mari provocări cu care retailerii se confruntă în 2016:

1. Viteza la care trebuie să se desfășoare procesul de vânzare a produselor

Clienții vor să cumpere totul din ce în ce mai rapid. Ei vor livrarea rapidă, în maximum 24 de ore, a produselor comandate, se aşteaptă ca produsele să fie mereu în stoc și vor să fie serviți cu promptitudine atunci când se află în magazin. Când întreg procesul de achiziție al unui produs li se pare prea lent, clienții caută o soluție alternativă, iar aceasta este reprezentată, de cele mai multe ori, de un alt magazin.

Atunci când caută să respecte cele mai înalte standarde de mobilitate și de libertate de mișcare in-house, retailerii cumpără astfel de aparate laser sau imager, care sunt ideale pentru activități desfășurate în depozite sau la casele de marcat pentru produsele voluminoase..

2. Atragerea și păstrarea clienților

Aceasta nu este o problemă nouă pentru retaileri, însă soluțiile la această provocare s-au schimbat dramatic și continuă să se schimbe.

În urmă cu 20 de ani, totul era mai simplu: deschideai un magazin „cu de toate”, care beneficia de un vad bun de clienți, și cumpărai cel mai bun spațiu publicitar. În prezent, marketingul online pare să devină din ce în ce mai complex, iar diferitele tipuri de advertising online necesită cunoştinţe avansate. Promovarea pe rețelele de socializare este esențială, iar retailerii care nu au în echipă specialiști în promovarea online funcționează, practic, cu un mare handicap prin comparație cu cei care deja se simt pe internet ca peștele în apă.

3. Prezența pe mobile

Google a anunțat, deja, că site-urile care nu vor fi optimizate pentru varianta de mobil vor dispărea din rezultatele căutărilor de pe smartphone-uri. Aceasta va fi lovitura de grație pentru mulți retaileri care continuă să ignore mediul online.

Tot mai multe persoane se orientează cu ajutorul telefonului mobil atunci când vor să găsească un anumit produs, când vor să compare prețurile a două produse sau atunci când caută un magazin în apropierea locului în care se află la un moment dat. În plus, majoritatea utilizatorilor rețelelor de socializare navighează de pe telefonul mobil, care pare să fi depășit în utilitate clasicul desktop.

Spre exemplu, retailerii din Marea Britanie au pierdut, în 2015, 8,6 miliarde de euro pentru că nu au fost prezenți pe mobile în mod adecvat (sau chiar deloc). Până în 2024 se presupune că britanicii vor cheltui 70 de miliarde de euro prin intermediul telefoanelor mobile. Nu știm care vor fi cifrele vânzărilor pe mobil din România, însă un lucru este sigur: vor fi mult mai mari decât ne putem imagina.

Foto: shutterstock.com/gpointstudio

Content marketing

Șapte avantaje incontestabile ale unei case. De ce românii vor să se mute la curte?... Angajații români încep să fie tratați ca în Occident. Ce se întâmplă în companii...

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure
BeautiFood | Sezonul 3 - Episodul 4: Mousse de ciocolată cu fructe de pădure Marti, 23.04.2024, 10:00
Ai filme bune în AntenaPLAY Vezi acum
Citește și
Ultimele știri
x