Creatura cu nume de fruct și înfățișare de extraterestru descoperită în apele adânci ale lumii. A stârnit uimire. Ce este

Creatura a fost descoperită în apele din apropierea Antarcticii. Cei care au descoperit-o au fost surprinși de apariția inedită.

detaliu cu piciorusul unei stele de mare Galerie
Creatura i-a uimit până și pe cercetător datorită trăsăturilor ei atipice. Unde a fost găsită și ce este | Shutterstock

Greg Rouse, profesor de biologie marină la Universitatea din California, vorbește despre steaua din pene de căpșuni, pe care o adaugă la celelalte categoriile deja cunoscute de stele cu pene din Antarctica.

Conform unei surse, biologul marin a declarat: „Găsim multe specii. Problema este dificultatea de a le numi”.

Cum arată creatura care i-a intrigat până și pe specialiști

Creatura are 20 de „brațe”, unele lungi, altele mai scurte, cu sau fără pene. Ele se diferențiază de alte stele cu pene, majoritatea având zece brațe. Greg Rouse, Emily McLaughlin și Nerid Wilson au scris despre descoperirea lor într-o lucrare publicată luna trecută în Invertebrate Systematics. Cercetarea a fost realizată la finalul anului trecut.

Citește și: Bărbatul care nu și-a mai dorit să arate ca un om. Cum arăta înainte să-și taie degetele, nasul și să se opereze - FOTO

Ei adaugă în lucrare că: „De asemenea, am elucidat caracteristici care nu au fost apreciate anterior, în special pigmentarea corpului și morfologia osiculului centrodorsal, în încercarea de a diagnostica unele specii morfologic și pe baza datelor ADN.”

Deși la prima vedere creatura nu pare să semene cu o căpșună, cercetătorii susțin că părțile micuțe din vârful brațelor, după ce au fost dați la o parte respectivii ciri, seamănă foarte bine cu fructul respectiv. De aici i s-a tras și numele.

Denumirea oficială a creaturii este Promachocrinus fragarius. Aceasta este un tip de stea cu pene și aparține clasei Crinoidea, care include stele de mare, arici de mare, dolari de nisip și castraveți de mare.

Inițial exista o singură specie de stele cu pene antarctice, denumite Promachocrinus kerguelensis, însă, de-a lungul timpului, au mai fost descoperite și altele în urma unor cercetări realizate de o echipă de oameni de știință din Australia și Statele Unite ale Americii.

Respectiva echipă a tras o plasă de-a lungul Oceanului de Sud, în căutarea unor mostre a acestor creaturi. Potrivit lucrării, steaua cu pene de căpșuni din Antarctica a fost găsită undeva între 215 de picioare și aproximativ 3.840 de picioare adâncime.

Citește și: Cel mai bătrân om modern din lume a fost „readus la viață”. Cum arăta fața femeii care a trăit lângă România, acum mii de ani

Pe cercetători i-a uimit modul în care se mișcă pe sub apă stelele cu pene. Rouse spune că noua specie se diferențiază de ceea ce se știa deja prin poziție. Poziția tipică a unei stele cu pene este aceea de a avea „brațele” întinse și în sus, în timp ce ciri sunt îndreptați în jos. Aceștia au gheare mici la capăt care sunt folosite pentru a se ține de fundul mării.

Citește și: O femeie s-a prezentat la spital cu un os de pui în gât, dar doctorul i-a recomandat să bea suc. Cum i-a salvat ideea bizară viața

Brațele creaturii sunt părțile mai lungi, care au un aspect asemănător penelor. De obicei, sunt răspândite și ajută la mobilitatea viețuitoarei, adaugă Rouse.

Vietățile marine reprezintă un domeniu foarte amplu de cercetare, fiind un mediu dificil de studiat. Vastitatea apelor este ușor-ușor cucerită de tehnologia în continuă dezvoltare. Cercetătorii surprind cu descoperirile lor lumea, care pare să uite că o mare întindere din suprafața Pământului a rămas neexplorată.

Testul care îți va dezvălui dacă ești gata să lași în urmă trecutul. Imaginea dezvăluie adevăruri nebănuite despre tine... O tânără și-a cumpărat un colier cu 2 dolari, dar în scurt timp a descoperit că deține o comoară. Ce este bijuteria, de ...