Cum sprijină tehnologia companiile și angajații atât la birou, cât și remote
Criza generată de virusul Covid-19 este departe de a se termina, iar autoritățile și experții nu pot oferi o imagine clară a viitorului apropiat. Din acest motiv, companiile sunt puse la încercare mai mult ca niciodată, iar angajații trebuie protejați prin orice mijloace.
Publicat: Marti, 31 Martie 2020, 19:42 | Actualizat: Marti, 31 Martie 2020, 19:43- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Situațiile speciale cer măsuri speciale, așa că mediul de afaceri trebuie să se dovedească a fi cât mai creativ și la curent cu cele mai flexibile trenduri. Acestea sunt felurile în care tehnologia sprijină businessurile la birou și remote:
Încurajează comunicarea
Meetingurile și călătoriile pentru muncă se dovedesc, de multe ori, neproductive, mai ales atunci când pot fi înlocuite de videoconferințe sau apeluri telefonice. Orice companie trebuie să fie pregătită să implementeze noi reguli cu ajutorul cărora să poată rezista pe toată perioada crizei generate de pandemie, iar mijloacele de comunicare trebuie adaptate acesteia.
Până în momentul în care spatiile de birouri vor continua să fie un mediu propice pentru angajați, aceștia trebuie să se obișnuiască să-și desfășoare activitatea remote. Protejarea tuturor celor din jur se poate asigura prin distanțarea fizică și socială, iar, pentru a continua să comunice eficient cu colegii și restul echipei, vor avea nevoie de toate canalele de comunicare pe care le au la îndemână. Cei care își pot întreprinde munca online vor putea să folosească și aplicațiile sau platformele de socializare concepute special pentru muncă. Nimic nu trebuie să se schimbe în dinamica unei echipe, atunci când comunicarea se face prin alte căi.
Reduce stresul
Posibilitatea de a munci de acasă în vreme de criză este favorizată de tehnologie. În aceste momente, angajații se vor simți mai stresați și îngrijorați decât în mod obișnuit, așa că munca de la fața locului trebuie întreprinsă doar atunci când este absolut necesar. Bineînțeles că aceasta este imposibilă în cazul muncitorilor din fabrici și uzine, motiv pentru care până și unul dintre producătorii auto locali, Dacia Mioveni și-a suspendat activitatea. Acolo unde angajatorii pot impune măsuri precum munca de acasă sau remote, angajații se vor simți mai în siguranță în casele lor, știind că pot continua să primească salariul lunar, fără a fi disponibilizați sau trimiși în șomaj tehnic.
O perioadă mai grea pentru companii le poate ajuta să descopere lucruri noi despre felul în care muncesc cel mai bine angajații. Asociația Americană de Psihologie a descoperit, în urma unor studii, că americanii care muncesc remote sunt mai productivi, împliniți și creativi. Indiferent dacă aceștia muncesc de acasă, din spațiile de coworking sau din alte locuri, posibilitatea de a funcționa pe cont propriu îi ajută să se bucure de un echilibru între viața personală și cea profesională.
În același timp, studiile mai arată că prea puține companii din SUA pun la dispoziție astfel de posibilități, precum un program flexibil. Acest lucru este, în general, caracterizat de o frică față de imposibilitatea de a monitoriza angajații. Tehnologia vine din nou în ajutorul lor, prin programe și aplicații speciale care le permit angajaților să documenteze orele de lucru.
Protejează bunurile digitale
Printre grijile angajatorilor în ceea ce privește munca de acasă sau remote se află și securitatea cibernetică. Atunci când angajații muncesc de la birou, companiile pot securiza conexiunea la internet prin VPN (virtual private network). În acest fel, informațiile sunt securizate, iar rețeaua este ferită de posibile atacuri ale hackerilor. Însă, când angajații muncesc de la distanță, compania nu are control asupra rețelei pe care o folosesc aceștia.
Pentru a evita aglomerarea unei rețele, firmele trebuie să facă teste înainte de a trimite întreg personalul să muncească de acasă. În special în cazul celor care lucrează cu baze de date și informații, acest lucru este absolut necesar. Odată ce testele demonstrează cum ar arăta o astfel de situație, angajatorii trebuie să ia cele mai bune decizii și să găsească soluții.
Tehnologia este unealta cea mai la îndemână pentru multe dintre businessurile din vremurile noastre, iar aceasta joacă cel mai important rol în îndeplinirea taskurilor remote. Angajații pot rămâne conectați, iar informațiile pot fi protejate pentru a trece cu bine de criza generată de pandemie. Mai apoi, angajatorii vor avea datoria de a le oferi angajaților mai multe beneficii în ceea ce privește flexibilitatea muncii.
Sursa foot: pexels.com