„Call center”, „customer support” sau „sales” sunt cuvintele cel mai des folosite de recrutori pentru a găsi candidați
Deși numărul de candidați disponibili în piață a crescut considerabil în ultimul an, pentru anumite poziții cheie sau acolo unde este nevoie de un număr mare de candidați într-o perioadă scurtă de timp, pentru recrutori poate fi în continuare dificil să găsească persoanele cele mai potrivite pentru joburile pe care le au deschis
Publicat: Joi, 18 Februarie 2021, 10:10 | Actualizat: Joi, 18 Februarie 2021, 14:07- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
București, 18 februarie 2021: Dincolo de CV-urile pe care le primesc constant de la aplicanți, aceștia caută activ anumite profile care să fie compatibile cu cerințele lor.
Ce caută specialiștii în resurse umane
Cuvintele cheie cel mai des folosite de către specialiștii în resurse umane care au căutat CV-uri în baza de date eJobs, în ultimul an, au fost ”call center”, ”customer support”, ”java developer”, ”sales”, ”accountant”, ”technical support” sau ”germană”.
”Pe de o parte, aceste cuvinte ne arată care este dinamica pe piața muncii și unde anume este nevoie de candidați, pe de altă parte, sunt informații importante pentru cei care își caută un loc de muncă pentru că au indicii despre cum să își construiască CV-urile astfel încât să fie mai ușor de găsit de angajatori. Nu este o surpriză faptul că vedem căutări active pentru domenii precum call center, vânzări sau IT pentru că, așa cum știm, au continuat să aibă nevoie de oameni indiferent de contextul pieței”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
După germană, franceza este a doua cea mai căutată limbă străină, urmată, la distanță destul de mare de spaniolă și italiană. Vorbitorii acestor limbi străine sunt căutați atât pentru joburile din țară, în domenii precum call-center sau customer support, dar și de către angajatorii din străinătate, care, în ultimul an, au fost extrem de interesați de candidații din România.
”Sunt mulți candidați care își actualizează CV-urile doar atunci când sunt presați să își schimbe jobul, însă trebuie să știe că ei își cresc șansele de a primi o ofertă de angajare dacă au în permanență CV-ul adus la zi. Cu alte cuvinte, orice promovare, orice schimbare de departament, orice limbă străină nou învățată sau abilități nou dobândite ar trebui să fie trecute în CV-urile pe care le-au folosit de-a lungul timpului pentru a aplica prin intermediul platformelor de recrutare”, explică Bogdan Badea.
Lunar, pe eJobs.ro există peste 1 milion de aplicări. În luna ianuarie, pragul a trecut de 1,3 milioane, iar datele aferente lunii februarie arată deja aproximativ 900.000 de aplicări ale candidaților activi pe platformă.
În acest moment, peste 23.000 de locuri de muncă pentru Romania și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro.
***
Despre eJobs
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Începând cu anul 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Zurich, Elveția. eJobs.ro le oferă clienților săi cea mai relevantă bază de candidați, pe care o pune la dispoziție prin metode eficiente, utilizând canale de media personale și cunoștințe avansate de Performance Marketing și campanii de Employer Branding, precum și tactici de optimizare a rezultatelor de recrutare. Cele 4,6 milioane de CV-uri și cele peste 1,3 milioane de aplicări lunare constituie cea mai mare bază de candidați activi din România. Mai mult de 2 milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile platformei eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.
Persoană de contact:
Ana Călugăru
PR Manager, eJobs România
T: 0729 699 437
M: ana.calugaru@ejobsgroup.ro