(P) Ministerul Mediului investește resurse în gestionarea situațiilor de urgență
Aflat în derulare încă din 2019, proiectul SIPOCA 596 a avut conferința de încheiere pe data de 8 noiembrie 2023.
Autor: Redacție a1.ro Publicat: Joi, 16 Noiembrie 2023, 12:26 | Actualizat: Joi, 16 Noiembrie 2023, 12:34- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Emoția unui nou început. Premiera "Iubire cu parfum de lavandă", un serial original, din 31 Octombrie | Joi și Vineri, pe Antena 1 și AntenaPLAY
Proiectul este organizat în colaborare cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), are o valoare eligibilă de 14,4 milioane de lei (peste 3 milioane de euro) și are ca scop îmbunătățirea capacității Ministerului mediului, apelor și pădurilor (MMAP) de gestionare a situațiilor de urgență generate de fenomenele meteorologice periculoase și a tipurilor de risc aferente acestora.
La conferința de închidere a proiectului a participat și Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Mircea Fechet.
“Managementul situațiilor de urgență este crucial atât în societate, cât și mai ales în cadrul instituțiilor și al companiilor mari. Educarea și instruirea pot reprezenta factori decisivi atunci când vine vorba despre modul de a acționa în cazul unui eveniment neașteptat, o pregătire pe măsură putând salva vieți.” - a spus oficialul în discursul său din cadrul conferinței.
Sub umbrela proiectului, MMAP a realizat, cu sprijinul STS, o aplicație care va interconecta Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 (SNUAU) cu scopul de a facilita activitatea Dispeceratului MMAP. Scopul acesteia este acela de a asigura o informare unitară și cât mai rapidă privitoare la eventualele situații de risc de mediu, unind toate canalele disponibile, de la alertele primite de autorități la toate structurile de informare si alertare. În acest fel, orice alertă de mediu va putea ajunge mai rapid la MMAP, eficientizând astfel procedurile de prevenție și acțiune în cazul unui risc de mediu.
”Specialiștii STS au dezvoltat un sistem de comunicații și tehnologia informației complex, care vine în sprijinul activității de informare a autorităților publice centrale și locale. Am realizat interconectări ale acestui sistem tehnic la nivelul tuturor structurilor cu rol de informare și alertare în gestionarea situațiilor de urgență generate de tipurile de risc specifice ministerului și în situațiile privind starea mediului, inclusiv cu Serviciul de urgență 112” – a precizat ing. Sorin Bălan, directorul STS.
Mai mult decât atât, în cadrul proiectului au fost realizate o serie de acțiuni menite să contribuie la eficientizarea procesului de gestiune al MMAP privind situațiile de risc de mediu, precum o propunere de regulament cadru privind gestionarea situațiilor de urgență, o procedură unică de constatare și evaluare a daunelor, un set de propuneri privind sistematizarea și simplificarea procedurilor de constatare și evaluare la nivel local, toate bazate pe 4 studii cheie care au relevat și fundamentat necesitățile din sfera gestionării situațiilor de urgență de mediu.
La eveniment au mai participat Dan-Ștefan CHIRU - secretar de stat în MMAP, general-maior ing. Ionel-Sorin BĂLAN - directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, Andrei CORLAN – comisar șef la Garda Națională de Mediu, Laurențiu Alexandru Păștinaru – președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Elena MATEESCU - director general al Administrației Naționale de Meteorologie, precum și reprezentați ai autorităților publice centrale și locale de mediu funcționari publici de conducere și de execuție cu atribuții în gestionarea situațiilor de urgență generate de tipurile de risc specifice.
Mai multe detalii despre proiect puteți regăsi la următoarele surse:
Manager proiect: Marilena GHIU
Email: marilena.ghiu@mmediu.ro
http://www.mmediu.ro/categorie/sipoca596/259