Aeroportul Băneasa va fi reveni la strălucirea de altădată. Statul va investi peste 55 de milioane de lei în restaurarea clădirii, declarată monument istoric. De anul viitor, traficul ar putea fi redeschis pentru toţi pasagerii, după ce, timp de şapte ani aici au aterizat doar curse private.
Acum doar o ruină, cândva mândria ţării, clădirea impresionantă a Aeroportului Băneasa îşi va recăpăta farmecul din anii 50. Pereţii din piatră naturală şi marmura de Ruşchiţa de la biroul de check-in vor revedea în sfârşit lumina zilei. La renovarea din anii 90, toate au fost acoperite cu tablă şi plăci din lemn presat.
Atunci când a fost inaugurat, în anul 1952, aerportul era singura poartă a României spre Europa. Şi nu întâmplător a primit numele lui Aurel Vlaicu. Aviatorul a făcut aici, pe câmpia de la Băneasa, primul zbor, în anul 1910 cu un aparat construit de el. bagam cadrele din arhiva Peste un secol mai târziu, la Băneasa va fi cea mai modernă tehnologie aeronautică din ţară.
Vorbim aici şi de sistemele de climatizare şi de încălzire, dar vorbim şi de sistemele de control şi de securitate şi se sistemele de curenţi slabi, transmisiuni de date şi toate celelalte.
În clădirea ridicată la rang de monument istoric va funcţiona cel mai luxos terminal al României, promite Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.
Nu o să mai avem niciodată două milioane şi jumătate de passageri, aşa cum am avut în 2012, ci o să avem undeva la 350.000 de pasageri, dar nivelul de servicii va fi unul mult mai înalt, mult mai înalt decât chiar la Otopeni.
Pentru asta, au fost alocaţi 55,5 milioane de lei, iar licitaţia va avea loc luna viitoare. Lucrările trebuie finalizate până în mai 2020, când începe Campionatul European de Fobal. Echipele care vor juca la Bucureşti vor ateriza aici.
Primele echipaje de ambulanţă detaşate la mare au ajuns pe litoral... Să faci piaţa dintr-un click este uşor, de când au apărut prăvăliile online. Din faţa monitorului, tot mai mulţi români ...