Live acumMireasa Sezonul 2
Prime Time 20:30Poftiti pe la noi: Poftiti la circ

5 mituri despre alimentatia sanatoasa

Odata cu dezvoltarea stiintelor care pun accentul pe principiile alimentatiei sanatoase, nutritionistii britanici au alcatuit o lista cu cinci mituri pe care persoanele aflate la dieta ar trebui sa le aiba in vedere inainte de a incepe un anumit regim alimentar, conform ivillage.com.

Exercitiile fizice, controlul portiilor alimentare si principiile generale ale unei alimentatii sanatoase necesita o mare putere de vointa din partea celor care doresc sa beneficieze de pe urma unei asemenea diete.

Oamenii nu doresc sa dea gres atunci cand incep un regim alimentar; din acest motiv, nutritionistii britanici au alcatuit lista celor cinci mituri principale din alimentatia actuala, de care ar trebui sa se tina cont inainte de a incepe un anumit regim.

Mitul 1: Fructele ofera avantaje nutritionale egale

Bazandu-se pe aceasta impresie, multe persoane au constatat ca in perioadele de vara nu se puteau satura din cantitatile prescrise de pepene rosu, ajungand sa consume in cele din urma o jumatate de pepene in fiecare zi.

Organismul lor primea sute de calorii si in loc sa slabeasca, se ingrasau. Motivul luarii in greutate nu a constat in faptul ca pepenele rosu nu ar reprezenta o optiune alimentara sanatoasa, ci in faptul ca au mancat cantitati mult prea mari.

Gustul dulce face ca acest fruct sa reprezinte un substitut excelent pentru desert, insa continutul ridicat de apa nu confera senzatia de satietate. Persoanele care doresc sa slabeasca sau sa isi mentina greutatea trebuie sa consume pepene rosu in cantitati moderate.

Cele mai sanatoase fructe prezinta un continut scazut de zahar si sunt bogate in fibre. Dintre acestea fac parte grepfruitul bogat totodata si in enzime care ard grasimile.

Un mar pe zi reprezinta o alta alegere excelenta; merele au putine calorii si grasimi, continand insa o serie de enzime care dau senzatia de satietate. O alta optiune este banana, care are un continut ridicat de fibre si reprezinta alimentul ideal intre mese.

Mitul 2: Ciocolata daunatoare

Ciocolata este considerata de multi nutritionisti drept un superaliment, iar o tableta de ciocolata consumata de cateva ori pe saptamana reprezinta o alternativa sanatoasa. Este important de retinut ca nu toate sortimentele de ciocolata sunt fabricate dupa aceeasi reteta, avantajele lor variind in functie de ingredientele folosite.

Batoanele de ciocolata sunt delicioase, insa nu au acel tip de ciocolata potrivit dietelor. Beneficiile ciocolatei provin din flavonoizii si antioxidantii din pudra de cacao, prezenti in concentratii ridicate in ciocolata neagra.

Sortimentele de ciocolata in care concentratia de cacao este de peste 60% sunt cele mai sanatoase. Ciocolata cu lapte si ciocolata alba nu prezinta aceste beneficii, iar multe dintre tabletele de ciocolata aflate in comert contin cantitati suplimentare de zahar, grasimi, sirop si conservanti.

Mitul 3: Evitati toate restaurantele de tip fast food

Multe dintre restaurantele de tip fast food s-au conformat tendintei mondiale de pe piata alimentara si au introdus in meniurile lor diverse preparate considerate optiuni alimentare sanatoase.

Oferind diverse sortimente de supe si tipuri de salate vegetariene, au ajuns la concluzia ca zilele in care meniurile lor se bazau pe cartofi prajiti unsurosi si pe hamburgeri cu multa grasime sunt de mult apuse.

Acum ele ofera in meniuri cartofi copti, pui grill in folie, porumb fiert sau copt. Insa capcanele alimentare exista in glazurile sau topingurile bogate in zahar, sare si grasime.
Cartofii reprezinta o sursa excelenta de vitamine si minerale si contin doar 150 de calorii. Insa adeseori serviti impreuna cu diverse topinguri periculoase precum untul, smantana sau diverse alte sosuri care ridica numarul caloriilor consumate, cresc concentratia de grasimi.

Mitul 4: Salatele ajuta la slabit

Poate fi adevarat, insa ar trebui sa incercati sa va amintiti daca ati reusit vreodata sa mancati un bol plin de salata fara sosuri si fara topinguri. Salatele contin adesea bucati de sunca, crutoane, bucati de pui prajit si diverse sosuri bogate in grasimi si calorii.

Daca alegeti sa mancati doar frunzele, senzatia de foame va reaparea cu siguranta peste cateva ore si riscati sa mancati mai mult decat v-ati propus.

Regula de aur este: o salata sanatoasa consta intr-o varietate de legume, verdeturi amestecate si diverse seminte, dense din punct de vedere nutritional, precum boabele de mazare, de fasole sau migdalele. Folositi o lingurita de otet pe post de sos.

Mitul 5: O concentratie mica de grasimi inseamna ca nu este nevoie de controlul portiilor

Cand cititi "continut scazut de grasimi" sau "fara grasimi" , ar trebui sa fiti extrem de atent. Acesti termeni nu inseamna neaparat ca produsele in cauza sunt sanatoase.

Aceste alimente contin acelasi numar de calorii ca si versiunile lor obisnuite, deoarece producatorii adauga zahar pentru a suplini gustul pierdut prin indepartarea grasimilor. Mai mult zahar inseamna mai multe calorii, care pot duce la cresterea in greutate.

Aditional, grasimile pot fi comercializate in forme variate, dintre care unele pot fi benefice pentru sanatate, precum cele monosaturate, care se gasesc in seminte si in uleiul de masline. Grasimile reprezinta o parte esentiala din orice dieta sanatoasa.

Controlul portiilor este insa obligatoriu. Controlul caloriilor consumate comparativ cu numarul caloriilor arse reprezinta cheia.

Secretul unui regim alimentar sanatos consta in consumul zilnic al unor portii rezonabile de alimente cu un continut sarac in grasimi nesanatoase dar care au o valoare mare nutritionala. Ar fi de preferat sa mancati o punga de migdale decat un pachet intreg de biscuiti .

urmareste Euforia tv

foto: accor.com

Recomandari