1. Fii ferma pe pozitii!
Cand intri in biroul sefului pentru a cere o marire de salariu trebuie sa fii ferma. Pozitia corpului trebuie sa-i insprire celuilalt incredere in sine si determinare. Daca intri in birou cu umerii plecati, umila, cu vocea subjugata de emotii, nu o sa-ti atingi niciodata obiectivul.
2. Fa-ti seful sa fie dependent de tine!
Se spune ca nimeni nu este de neinlocuit. Insa, daca iti convingi superiorii ca plecarea ta din companie va insemna o mare pierdere, atunci nu vei primi un raspuns negativ la cererea de marire de salariu.
Incearca sa faci mai mult decat iti cere fisa postului si asigura-te ca superiorii isi dau seama de asta. Capatand incredere in tine si in capacitatile tale, le va fi greu sa renunte, pentru a aduce in locul tau un „outsider".
3. Prezinta optiuni, nu pune intrebari!
Daca vrei sa obtii o renegociere de salariu, nu incepe niciodata cu „Se poate sa-mi mariti si mie salariul?", asteptandu-te ca apoi sa incepeti sa va tocmiti, cine da mai mult - cine accepta mai putin. Cel mai bine este sa oferi alternative. Adica negocierea sa se desfasoare intre un maxim in valoare de „X" si un minim de „Y", conditii in care ar trebui sa-ti ofere ceva suplimentar (bonuri de benzina, asigurare medicala etc.).
Seful nu va avea astfel oportunitatea de a spune NU din start, fara a mai avea posibilitatea sa-i oferi alternative. Oferindu-i insa doua sume, il pui deja pe ganduri, iar negocierea va avea un inceput mai bun.
Citeste si Sfatul Parintilor!
Foto: www.roguepolice.com