La începutul anilor 2000 se vorbea despre comerțul electronic mai degrabă ca despre un subiect exotic, un moft, ceva departe de realitatea românească și chiar de viitorul apropiat. Cu totul altul este registrul în prezent: știrile și articolele despre e-commerce vorbesc de obicei despre creșteri în serie, noi facilități, cifre de afaceri tot mai mari, lansări, start-up-uri de succes. Mai mult decât atât, viitorul sună tot mai bine în acest domeniu: chiar pentru acest an se așteaptă (din nou) creșteri de două cifre ale vânzărilor, tot mai multe plăți online, tot mai mulți utilizatori, servicii tot mai performante în beneficiul clienților. În condițiile în care se pregătește tehnologia 5G, așteptările sunt foarte mari și pentru e-commerce.
Implicit, tot mai mulți români cu spirit antreprenorial se gândesc la această variantă de afacere - lansarea unui magazin online. Avantaje sunt foarte multe, dar cel mai atractiv este faptul că nu este necesar un capital inițial prea mare. Dacă ai luat decizia de a face o astfel de investiție, trebuie să faci un plan de afaceri și să treci totul pe listă în pregătirea unui magazin online.
Înainte de orice, nu uita că a opera un magazin online reprezintă o afacere ca oricare alta. Astfel, ai nevoie de o firmă (poate SRL-D, poate II, poate PFA...) care să aibă drept obiect de activitate (și) comerțul la distanță. Dacă vei fi plătitor de TVA (variantă ideală în comerț), ai nevoie să te înregistrezi la ANAF în acest scop. Trebuie să colaborezi cu o firmă de contabilitate, expertul contabil oferindu-ți toate informațiile cu privire la procedurile legale de îndeplinit pentru ca afacerea ta să se desfășoare în condiții optime. Din punct de vedere birocratic, nu trebuie să ignori faptul că un magazin online este un magazin, deci o afacere în comerț, cu proceduri similare unui shop stradal. Doar canalul de vânzare este diferit: internetul, în loc de vânzarea directă.
Dacă ai toate actele firmei, poți alege o aplicație specializată de e-commerce sau poți discuta cu o firmă de web design și programare pentru a-ți oferi o soluție dedicată, conform cerințelor tale. Pentru început, este de preferat să nu cheltuiești enorm la acest capitol, asigură-te mai degrabă că ai o aplicație ușor de utilizat, cu proceduri simple și clare în operare. De asemenea, trebuie să le oferi clienților o experiență plăcută la cumpărături - și acest lucru ține mai mult de uzabilitate decât de estetică. Alege neapărat o soluție tehnică flexibilă, pentru că sigur vei dori ulterior să faci diverse modificări. Nu ignora aspectul legat de hosting, alege soluții găzduire web de la o firmă specializată, cu experiență, care îți garantează uptime de cel puțin 99,9% și un suport tehnic profesional, disponibil non stop.
La fel ca la o afacere normală, nu uita de partea logistică. Ai nevoie de un spațiu de lucru, de angajați (poți începe și pe cont propriu sau împreună cu familia ori prietenii, dar asigură-te că poți asigura timpul necesar îndeplinirii tuturor nevoilor de business), de echipamente de lucru. În funcție de tipul de comerț, de nișa pe care activezi, vei avea nevoie de un spațiu de depozitare și de preferat de stocuri mari, dar optimizate (atenție la modul de păstrare al produselor și la termenele de valabilitate, dacă este cazul).
Magazinul online reprezintă un website ce trebuie populat cu oferta de produse pe care o propui publicului. Acest lucru trebuie făcut cu mare grijă, astfel încât produsele să aibă descrieri explicite, fotografii, totul cât se poate de original. Utilizatorii vor aprecia modul profesionist în care abordezi partea de informare. Nu uita și de comunicare (servicii de chat, comunicare și prin email și telefon), contracte cu firme de curierat... Multe detalii și toate importante! În final, când crezi că ești gata de a vinde, vei observa că lipsește ceva: masa de vizitatori / clienți. Aici începe adevărata aventură, cu investiții în promovare online și nu numai.
Foto: https://stock.adobe.com/
Top 3 cele mai scumpe case la vânzare în București... Calendar ortodox 11 aprilie. Sărbătoare mare de cruce roșie! Ce sfânt e prăznuit...