Live acum
Prime Time 20:00Te cunosc de undeva!

Se fac angajări masive în acest domeniu! "Oferim salarii de 1.000 de euro, dar nu găsim oameni"

Piața de curierat se confruntă în prezent cu două mari probleme: infrastructura și lipsa forței de muncă sau mai exact, cu deficitul de personal. În prezent, șoferii români preferă să plece în străinătate pe salarii mai atractive și ore mai puține de lucru în detrimentul familiilor pe care cei mai mulți le lasă în țară pentru a le asigura un trai mai bun.

Se fac angajări în acest domeniu! Se oferă salarii foarte atractive, dar nu se găsesc oameni! ! Singura condiție este să ai permis de conducere!

Piața de curierat se confruntă în prezent cu două mari probleme: infrastructura și lipsa forței de muncă sau mai exact, cu deficitul de personal. În prezent, șoferii români preferă să plece în străinătate pe salarii mai atractive și ore mai puține de lucru în detrimentul familiilor pe care cei mai mulți le lasă în țară pentru a le asigura un trai mai bun.

Felix Pătrăşcanu, fondator şi managing partner FAN Courier, cel mai mare jucător din piaţa estimată la 500 milioane euro, a declarat pentru Capital că face continuu angajări şi numai în Bucureşti are nevoie să angajeze cel puţin 100 de persoane.

"Să găsim oameni este cea mai mare provocare. La noi, un şofer poate atinge venituri de 4.000-5.000 lei net pe lună, cu bonusuri, trecând nişte trepte. E o meserie destul de dură, se circulă foarte mult noaptea, cu infrastructura pe care o avem în România. Noi chiar am făcut un studiu şi am încercat să vedem ce-i motivează pe aceşti oameni şi ce îşi doresc. Salariul şi venitul au ieşit pe locul trei! Ei îşi doresc în primul rând un loc de muncă prietenos, cu şefi 'smart', iar programul să fie fix, să nu stea peste program", a declarat pentru Capital Felix Pătrăşcanu.

El spune că FAN Courier are un deficit de 100 de oameni doar în Bucureşti, şi nu numai pe partea de curierat. Firma are în prezent aproximativ 6.000 de angajaţi, din care jumătate în Bucureşti. Până la finalul anului, compania va ajunge la peste 6.200 de angajaţi în întreaga reţea.

"La nivel naţional, vom continua să angajăm, suntem într-o continuă recrutare. Recrutăm zi de zi", a subliniat omul de afaceri.

În plus, acesta se teme că şoferii vor continua să se angajeze în afara ţării pe salarii mai bune.

"De exemplu, un şofer român care pleacă în Marea Britanie este angajat imediat, nu trec două zile. Ce se va întâmpla după Brexit, încă nu ştim. De asemenea, Germania a anunţat că are un deficit de forţă de muncă de un milion de persoane", precizat el.

Felix Pătrăşcanu a povestit despre cum decurge livrarea pachetelor în zilele de sărbători când sunt solicitări mari, iar traficul este blocat.

"Ne-am descurcat destul de bine de Black Friday, chiar dacă nu am avut în toată ţara toate posturile ocupate, dar greul, observ eu, că de-abia acum vine. Pentru că vine Moş Nicolae, vine Crăciunul, oamenii cumpără, avem o mulţime de comenzi, este record. Sunt multe expediţii de făcut. Sper să ne ajute şi vremea", a subliniat el.

Compania estimează că piaţa de curierat a atins pragul de 500 milioane euro.

Apreciem că piaţa de curierat îşi menţine tendinţele de creştere iar e-commerce-ul rămâne, şi pe mai departe, principalul motor al industriei noastre", a mai afirmat el.

De asemenea, pentru anul viitor societatea pregăteşte investiţii de 10-15 milioane de euro, în funcţie de oportunităţile care apar în piaţă, din care 5-6 milioane euro în flota auto, iar restul în tehnologie, soft şi în angajaţi.

2018 este anul cu cele mai mari investiţii din istoria companiei: peste 27,5 de milioane de euro, cu peste 50% peste ceea ce anticipam la finalul anului trecut. Am finalizat cea mai mare investiţie într-un depozit – cel de-al doilea de la Ștefăneşti şi una dintre cele mai mari în tehnologie, banda de sortare din noul HUB”, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori ai companiei, conform Capital.