Cercetatorul Cosmin Porumb din cadrul UTCN, project manager HyperEdu, a declarat, luni, ca platforma se adreseaza mediului preuniversitar si "este un program de studiu flexibil care permite gestionarea actului de predare a profesorului catre elev, sub forma cursurilor si meditatiilor on-line".
"Am lansat primul sistem educational colaborativ din Romania, portalul-platforma HyperEdu, prin care am dorit transpunerea actului educational traditional in mediul virtual. Este, de fapt, o lectie desfasurata pe internet si o continuare a lectiilor in afara orelor de clasa. Gestionarea programului se face prin intermediul unei agende electronice care permite organizarea activitatilor didactice precum cursuri, meditatii, sesiuni de evaluare periodica sau finala, gestionare de proiecte individuale sau de grup", a spus Porumb.
Potrivit acestuia, consultatiile in afara orelor de clasa pentru mai multi elevi sau chiar pentru intreaga clasa ofera profesorului posibilitatea definirii unui program de curs, ocazie cu care sunt postate si resursele necesare desfasurarii consultatiilor, de unde elevii inregistrati la cursul respectiv pot descarca sau vizualiza o serie de informatii sau materiale educationale.
"Programul poate oferi servicii de meditatii on-line, adica de meditatii pentru un singur elev, la cererea acestuia din urma. Programul platforma permite si evaluarea on-line a elevului, unde sunt verificate nu doar cunostintele, ci si randamentul acestuia, rezultatele fiind analizate ulterior in cadrul unei dinamici individuale sau colective", a explicat project manager-ul HyperEdu.
Cosmin Porumb a precizat ca pentru buna desfasurare a meditatiilor on-line, in afara de soft-ul oferit de platforma HyperEdu, profesorul si elevii au nevoie de calculator, conexiune la internet, webcam si microfoane.
"Utilizarea unui astfel de sistem are diverse avantaje pentru un cadru didactic, in sensul ca acesta continua ora de clasa in mediul virtual, suportul de curs este independent de timp si spatiu, are o comunicare permanenta cu participantii si poate monitoriza activitatile cursantilor. De asemenea, si elevul care este meditat on-line descopera avantajele sistemului, printre care faptul ca poate mentine o comunicare permanenta cu profesorul si aprofundeaza cunostinte cu ajutorul instrumentelor IT", a spus Cosmin Porumb.
Acesta a precizat ca exista cazuri de elevi care in clasa nu dau randamentul scontat, dar acasa, in camera lor, se manifesta altfel.
"Incercam prin acest sistem sa scoatem ce este mai bun din elev. Acesta sta acasa, in fata calculatorului, si tine legatura cu profesorul care ii preda si ii ofera meditatii on-line, fara sa se mai plimbe in oras sau fara sa se mai deplaseze de la tara. Pot fi meditatii individuale sau de grup. Venim in intampinarea studiului individual", a precizat Porumb.
Platforma poate fi aplicata si in cazul cursurilor on-line de formare profesionala.
"Formatorul profesional are nevoie de un spatiu de stocare a materialelor de training. Accesul la acestea este conditionat, iar materialele pot fi vizualizate si descarcate doar de catre cursantii inregistrati la cursul respectiv", a afirmat Porumb.
Astfel de platforme on-line functioneaza in SUA, Irlanda sau Coreea de Sud.
Citeste si Jurnalul National
Sursa foto: on-linetutoring.com
Pleci la drum lung cu masina? Nu uita pasii esentiali!... Top 10 cele mai scumpe jucarii din lume...