Oficialii Panasonic au declarat ca, de la momentul punerii in vanzare a televizoarelor 3D si pana in luna august, vanzarile catre clienti s-au facut doar pe baza precomenzilor. „Din septembrie insa, odata cu introducerea modelelor cu conversie de la 2D la 3D, a camerei video 3D pentru amatori, a camerei foto, a placilor video 3D pentru PC-uri, dar si a filmelor 3D pe Blu Ray discuri, vanzarile au inceput sa creasca constant", explica Stefan Ichim, Country Manager Panasonic Romania. Oficialii Panasonic sunt de parere ca utilizatorii aleg fie tehnologia mai scumpa din avangarda, fie solutii temporare mai ieftine.
Crestere pentru anul acesta
Managerii din domeniu se asteapta ca vanzarile de televizoare cu tehnologie 3D sa creasca in acest an, avand in vedere ca tot mai multe gadgeturi includ aceasta tehnologie, ca au aparut televizoarele care convertesc imaginile bidimensionale in imagini tridimensionale, satisfacand astfel cererea de continut, dar si ca vor continua sa apara jocuri si filme in format 3D. „Piata 3D va evolua enorm fata de anul 2010! Atat din punctul de vedere al ofertei, dar mai ales al cifrelor finale", apreciaza oficialii Panasonic.
Sorin Spinu, Senior Sales Manager Home Entertainment LG Electronics Romania, spune ca daca in 2010 televizoarele 3D au constituit 1% din piata de profil (plasme, televizoare LCD si LED), ponderea acestora va continua sa creasca, potrivit estimarilor companiei. „Daca pentru 2010 vorbim de o piata estimata la 1% din totalul pietei de televizoare, anul viitor ne asteptam la o crestere. Strategia noastra de lansare a noilor game de televizoare cu tehnologii 3D are la baza estimarile de crestere a acestei piete in Romania. In plus, functia 3D este deja incorporata intr-un numar cat mai mare de produse", explica Sorin Spinu, reprezentant LG Electronics Romania, fara a face insa o estimare cu privire la cresterea vanzarilor.
Tehnologia devine accesibila
Mihai Patrascu, directorul general al magazinului online evoMAG, apreciaza ca 3D-ul se transforma in tehnologie „must have" odata cu scaderea pretului. „Inca este o tehnologie considerata «lux» de majoritatea cumparatorilor, dar trece usor-usor (anul 2011-2012) in gama de produse «must have» sau macar trecute pe «wish list», iar odata cu scaderea pretului la nivelul apropiat al produselor LED, achizitiile de produse TV 3D vor avea o crestere exponentiala. Continutul disponibil se va majora foarte mult tinand cont ca in 2010 au fost foarte multe filme care s-au lansat direct in format 3D", isi explica oficialul evoMAG estimarile optimiste.
De asemenea, companiile implicate in vanzarea acestui tip de tehnologie estimeaza ca preturile pentru televizoarele 3D vor incepe sa scada din aceasta primavara, odata cu diversificarea ofertei.
Citeste si Financiarul
Foto: learnabout3dtv.com