Deşi când vorbim de tablete cu Android ştim că numărul acestora a depăşit de mult timp popularitatea iPad-urilor, tabletele Apple reuşeau să genereze un profit mai mare.
S-a întâmplat inevitabilul. După câteva trimestre în care vânzările de tablete cu Android au depăşit detaşat numărul iPad-urilor plecate de pe rafturile magazinelor, pe trimestrul trei al acestui an, încasările mai mari s-au dus la marea de producători care folosesc platforma dezvoltată de Google. În contextul în care din ce în ce mai multe tablete cu Android ieftine sunt şi foarte performante, aproape nimeni nu se mai aştepta că marea masă a utilizatorilor să cheltuiască o sumă de bani suplimentară pe un iPad mini, de vreme ce un Nexus 7 sau Kindle Fire HD era la aproape jumătate de preţ cu aceeaşi funcţionalitate.
În practică, situaţia nu este foarte gravă. Momentan, 46,2% din încasări au fost asociate tabletelor cu Android în trimestrul care s-a încheiat în septembrie şi 45,6% sunt aferente iPad-urilor comercializate în aceeaşi perioadă. Sursa acestor informaţii este Katy Huberty, analist la Morgan Stanley. În teorie, motivul acestui deficit de partea Apple poate consta în faptul că achiziţiile de tablete în respectivul trimestru au scăzut semnificativ în aşteptarea noilor modele. Din cauza faptului că era iminentă lansarea unui nou iPad mini şi a unui iPad Air, cei mai mulţi au preferat să amâne achiziţia până în trimestrul patru, fapt subliniat şi de Huberty.
Citeşte AICI continuarea articolului!