Pe masura ce afacerile de tip eCommerce se dezvolta in Romania, acestea incep sa devina din ce in ce mai interesate de serviciile de marketing online pentru obtine o vizibilitate optima pe Internet si a-si creste vanzarile.
In prezent, SEO (abreviere de la Search Engine Optimization) este un instrument de baza din ansamblul de tehnici si strategii de marketing online, alaturi de publicitatea PPC (pay-per-click) si SMM (Social Media Marketing). Desi multi antreprenori aleg sa investeasca in servicii PPC, deoarece genereaza rezultate imediate, serviciile SEO au o rata de recuperare a investitiei mai buna, generand efecte pe termen lung.
Fiind o investitie care necesita implicare constanta si care ofera ofera rezultate pe masura, business-urile de tip eCommerce incep sa apeleze la servicii SEO din ce in ce mai mult pentru a cuceri motoarele de cautare. Insa, intrebarea pe care cei mai multi antreprenori si-o pun este daca sa angajeze un specialist in house sau sa apeleze la serviciile unei agentii SEO.
Acum 10 ani, raspunsul era mai mult sau mai putin cert: un specialist SEO. In acea perioada, cand totul se rezuma la cuvinte cheie si un numar mare de backlinkuri, optimizarea SEO trecea de cele mai multe in sarcina programatorilor web, insa in prezent SEO este total diferit, standardele de calitate si nivelul competitiei sunt mult mai ridicate, iar un singur om nu mai este suficient pentru a ajunge la rezultatele dorite.
Care sunt avantajele de a colabora cu o agentie SEO?
O agentie SEO profesionista are in componenta echipei specialisti SEO, copywriteri, programatori si project manageri care colaboreaza pentru a obtine cele mai bune rezultate pentru clientii lor, acestia provenind din industrii diverse. Experienta, know-how-ul si skill-urile lor sunt completate de lucrul cu o serie de tool-uri de analiza concepute special pentru optimizarea SEO. De asemenea, acestia sunt la curent cu cele mai noi tendinte si schimbari din domeniu, pentru a fi mereu cu un pas inainte si a preveni scaderi ale rezultatelor.
O agentie SEO lucreaza pe zeci de proiecte simultan, confruntandu-se zilnic cu o gama larga de probleme, motiv pentru care nu au tendinta sa se plafoneze, asa cum se intampla in cazul unui specialist in house.
Din punct de vedere al costurilor, tariful perceput lunar de catre o agentie SEO poate parea un pic mai mare, insa salariul pe care l-ai plati un specialist SEO cu experienta poate ajunge lejer la aceeasi suma. In plus, daca alegi varianta unui specialist SEO in house va trebui sa investesti bani in plus in tool-uri, traininguri, echipament, etc. Atunci cand lucrezi cu o agentie SEO, aceste costuri sunt deja incluse in cel al abonamentului.
Care sunt avantajele de a angaja un specialist SEO in house?
Spre deosebire de o agentie SEO, un specialist in house poate fi o alegere inspirata daca iti doresti sa ai control direct asupra strategiei de optimizare SEO. Fiind angajatul tau, iti poate adopta mai usor viziunea si poate lua pulsul strategiei tale generale de business mult mai repede.
Totusi, acest focus permanent poate fi o sabie cu doua taisuri. Riscul de a avea o viziune limitata si de a se plafona este destul de ridicat, mai ales atunci cand exista un singur specialist pe departament in companie. Pentru ca focusul este exclusiv pe business-ul tau, poate fi dificil sa aiba o perspectiva de ansamblu atunci cand apar probleme.
Vești grozave pentru toți utilizatorii aplicației WhatsApp! Cea mai nouă funcție îi va încânta teribil pe toți iubitorii... Lovitură pentru cei care au iPhone! Apple a anunțat că VA RETRAGE multe modele de pe piață!...