Aplicația WhatsApp a început procesul de partajare a informațiilor pe care le deține despre utilizatorii săi cu rețeaua-mamă Facebook.
Se face acest lucru pentru ca funcția rețelei de socializare ce caută automat prieteni pentru cei care au cont să funcționeze și mai bine de acum înainte cu ajutorul datelor suplimentare transmise de serviciul de mesagerie.
După ce aplicația WhatsApp a fost cumpărată de rețeaua Facebook în 2014, utilizatorii serviciului de mesagerie s-au arătat îngrijorați de faptul că drepturile lor în materie de confidențialitate ar putea să fie compromise. Cofondatorul WhatsApp Jan Koum a publicat atunci un mesaj pe blog în care încerca să-i liniștească pe utilizatori, arătând că nu sunt probleme în acest sens.
Anunțul făcut astăzi de serviciul de mesagerie privind ridicarea restricțiilor și transferul unor date către Facebook, inclusiv numărul de telefon mobil al utilizatorului serviciului de mesagerie, a readus în prim plan criticile privind problemele de confidențialitate ale aplicației în protejarea drepturilor utilizatorilor. Facebook va folosi această nouă oportunitate și pentru difuzarea unor reclame mai relevante pentru fiecare utilizator în parte, ținând cont de datele analitice pe care serviciul de mesagerie le va pune la dispoziție.
Mai mult, WhatsApp a anunțat că lucrează la identificarea de noi modalități prin care companiile private să folosească serviciul de mesagerie pentru contactarea mai ușoară a clienților și a informării acestora în diverse chestiuni, arată Agerpres.