Facebook s-a asociat cu alte 27 de organizaţii din toată lumea pentru înfiinţarea asociaţiei non-profit Libra şi crearea unei monede virtuale noi numită tot Libra, a anunţat Mark Zuckerberg printr-o postare pe reţeaua sa de socializare.
Misiunea Libra este de a crea o infrastructură financiară globală simplă pentru miliarde de oameni din întreaga lume. Această monedă are la bază tehnologia blockchain, iar planul este de a fi lansată în 2020. Capacitatea de a folosi bani mobili poate avea un pact pozitiv important asupra vieţii oamenilor pentru că nu ai întotdeauna bani lichizi, care pot fi nesiguri, şi nu necesită plata unor comisioane suplimentare pentru transferuri. Acest lucru este important mai ales pentru oamenii care nu au acces la o bancă tradiţională sau la servicii financiare. În prezent, există aproximativ 1 miliard de oameni care nu au un cont bancar, dar au telefon mobil, a scris Zuckerberg.
„Aspirăm să facilităm tuturor să trimită şi să primească bani la fel cum poţi utiliza aplicaţii pentru a trimite mesaje şi fotografii în timp real. Pentru a facilita acest lucru, Facebook înfiinţează o filială independentă numită Calibra, care va crea servicii care vor permite trimiterea, cheltuirea şi economisirea în moneda Libra, începând cu un portofel digital care va fi disponibil în WhatsApp şi Messenger, precum şi ca aplicaţie individuală, începând de anul viitor”, a explicat fondatorul Facebook.
Calibra va fi reglementată la fel ca ceilalţi furnizori de servicii de plăţi. Orice informaţie furnizată Calibra va fi păstrată separat de informaţiile furnizate Facebook. De la început, Calibra va permite transferul de Libra aproape oricui deţine un smartphone, gratuit sau la un cost foarte mic.
„În timp sperăm să oferim mai multe servicii oamenilor şi companiilor, cum ar fi plata facturilor prin apăsarea unui buton, cumpărarea unei cafele prin scanarea unui cod sau călătoriile cu transporturile publice fără a avea nevoie de cash sau de o cartelă de metrou”, a scris Zuckerberg.
Pe lângă eforturile Facebook, multe alte companii vor construi propriile servicii utilizând Libra, de la companii de plăţi precum Mastercard, PayPal, PayU, Stripe şi Visa şi servicii populare cum sunt Booking, eBay, Farfetch, Lyft, Spotify şi Uber la organizaţii non-profit care au o activitatea importantă pentru incluziunea financiară, ca Kiva, Mercy Corps şi Women's World Banking, şi companii din spaţiul criptomonedelor, ca Anchorage, Coinbase, Xapo şi Bison Trails.
Un număr de firme de investiţii se alătură şi ele iniţiativei pentru a contribui la inovaţiile în reţeaua Libra.
„Sperăm să avem peste 100 de membri co-fondatori ai Libra Association în momentul lansării reţelei, anul viitor”, a scris Zuckerberg.
Reţeaua va fi accesibilă oricui are o conexiune la internet, costurile şi comisioanele vor fi scăzute, iar securitatea va fi asigurată prin criptare.
„Este o parte importantă a viziunii noastre pentru o platformă socială axată pe respectarea confidenţialităţii, unde poţi interacţiona aşa cum doreşti în mod privat, de la mesagerie la plăţi sigure”, a arătat Zuckerberg.
Acesta a mai scris că mai sunt multe de învăţat şi de făcut înainte ca Libra să fie pregătită pentru lansarea oficială.