Facebook anunţă Messenger Kids, o versiune a aplicaţiei sale de chat creată special pentru copii.
Messenger Kids este o aplicaţie dedicată, conform celor de la Facebook, copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani. Noua aplicaţie nu necesită un cont de Facebook din partea copiilor şi acordă părinţilor drepturi de administrator.
Pentru a fi în acord cu legislaţia în vigoare din mai multe ţări, Messenger Kids nu presupune existenţa unui cont de Facebook al copiilor care folosesc aplicaţia. În ţări precum Statele Unite, copiii sub 13 ani nu pot avea cont de Facebook.
Este, însă, necesar contul de Facebook al unuia dintre părinţi, acesta având drepturi de administrator asupra aplicaţiei. Messenger Kids poate fi descărcată doar de către un părinte, iar acesta controlează lista de contacte a copilului.
Aplicaţia se concentrează în jurul comunicării scrise şi video, oferind şi o serie întreagă de opţiuni dedicate tinerilor. Printre acestea se numără mai multe tipuri de filtre şi măşti, precum cele popularizate de Snapchat.
Pentru a nu fi suspectată de anumite intenţii ascunse, Messenger Kids nu va include reclame. Compania americană a făcut clar faptul că aplicaţia nu va colecta datele personale ale copiilor pentru a afişa reclame.
Scopul Facebook nu este unul cu rezultate imediate. Prin Messenger Kids compania nu urmăreşte să obţină venituri directe, ci mai degrabă încearcă să-şi asigure viitorul.
Cum copiii nu au cont de Facebook până la o anumită vârstă, Facebook încearcă să creeze o legătură cu aceştia, prin intermediul părinţilor, legătură care să-i atragă pe cei mici în reţea când vor ajunge la o vârstă care le va permite să-şi creeze un cont.
Deocamdată Messenger Kids este disponibilă doar în Statele Unite, dar Facebook a anunţat că o va lansa treptat şi în alte ţări.