La 10 luni distanţă de când a anunţat că lucrează la un nou design pentru versiunea de desktop, Facebook lansează acum acest design. Majoritatea utilizatorilor îl au deja la dispoziţie, doar că trebuie să-l activeze manual.
Pentru a activa noul design, trebuie deschis meniul Settings (ultimul buton de pe bara albastră de dus), unde apare acum opţiunea “Switch to New Facebook”.
După un mesaj de întâmpinare afişat automat, utilizatorului i se oferă posibilitatea să aleagă între tema coloristică obişnuită, cu fundal alb, şi noul dark mode. Din acelaşi meniu Settings se poate oricând schimba între cele două moduri.
Interesant este că Facebook lansează dark mode pe desktop, în vreme ce pe smartphone, acolo unde ar fi mult mai util, acesta întârzie.
Prima impresie este că toate elementele grafice sunt mult mai mari. Pe verticala unui monitor full HD abia încape o singură postare din newsfeed.
De altfel, toată coloana centrală este aproape identică cu cea din aplicaţia mobilă. Deasupra news feed-ului, la fel ca pe telefon, există butoanele pentru secţiuni precum Video, Marketplace şi Groups. Sub acestea, o bună parte din verticală este ocupată de Stories.
Facebook nu s-a ferit de puţină redundanţă în noul său design, aceleaşi butoane de deasupra news feed-ului existând şi în coloana din stânga, unde sunt listate toate secţiunile reţelei sociale.
În unele părţi, se pot observa probleme de design sau de randare în browser, precum butoane care nu se văd în întregime din cauză că vine bara de scroll peste ele, semn că Facebook mai are de lucru la finisaje.
Sursa : news.ro
Program online de cursuri demonstrative, lansat de Fundația Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României...