Producatori precum HTC, LG, Sony, Motorola, Huawei, Apple si Samsung au in fiecare moment pe piata smartphone-uri foarte performante. Din pacate, desi deseori specificatiile hardware sunt similare, vanzarile de aparate nu au parca nici o legatura cu nimic. HTC este cel mai bun exemplu al acestei afirmatii, avand in vedere ca s-a reinventat complet si a facut terminale care diferite de orice altceva se gasea pe piata. Din pacate, tot HTC se chinuie sa revina pe profit si sa-si mentina pozitia relevanta in piata.
,,Producatorii OEM ar trebui sa se indeparteze de tactica de a promova functii ale produselor ca fiind atractiile principale. Trebuie sa se uite la alte categorii de caracteristici pentru a se diferentia intr-o piata din ce in ce mai saturata si incarcata de produse. De exemplu, Nike nu mai vinde doar papuci, vinde un stil de viata activ si echilibrat. Similar, in piata tehnologica, Bose nu vinde doar boxe, ei cred ca viata este mai buna cu un sunet mai bun.”
Marile companii producatoare de gadgeturi trebuie sa inceteze sa vanda produse si in schimb sa vanda un stil de viata, este de parere Ryan Garner, director pe partea de business si tehnologie la institutul de cercetare GFK. Nu trebuie sa renunte sa mai faca hardware sau sa iasa din piata, in schimb trebuie sa realizeze ca nu pot concura cu Apple si Samsung doar pe baza specificatiilor tehnice. Garner a insistat in special pe lupta camerelor de la telefoane, pe care o considera total ineficienta, deoarece utilizatorii au ajuns sa se astepte la aceste functii. Nu mai pot fi infatisate ca puncte forte, atata timp cat orice smartphone modern are o camera foarte buna, iar majoritatea diferentelor sunt de nuanta, nu de substanta. Asadar, un focus de comunicare pe specificatii precum procesoare, grafica, display, camere foto, sisteme audio sau software a devenit insuficient de multa vreme.
Citeste AICI continuarea articolului!