Pe langa serviciul de cautare, compania ofera deja si servicii digitale, precum cartografiere si aplicatii de traducere de exemplu, in incercarea de a-si stimula cresterea, intrucat cota sa de cautare la nivel local (60,5% in T4 2012) nu a crescut semnificativ in ultimele trimestre.
Yandex Labs, divizia care a venit cu aplicatia de cautare sociala pe baza de voce, Wonder (o aplicatie care a fost rapid blocata de Facebook), a lucrat cu Carnegie Mellon University la un proiect de cercetare pentru a crea o interfata bazata pe gesturi sociale proiectata pentru un TV cu Internet, relateaza TechCrunch. Interfata, demonstrata in video de mai sus, trage in datele de la Facebook, Instagram si Foursquare pentru a afisa continut personalizat, care este condus telespectator prin gesturi.
Iata cum descrie Yandex aplicatia pe blog:
Aplicatia include video, muzica, fotografii si stiri impartasite de prietenii utilizatorului pe retelele sociale intr-un mod ”screen saver” neintruziv. De indata ce utilizatorul observa ceva interesant pe ecranul televizorului, se pot realiza deschidere si interactiune prin gesturi. De exemplu, utilizatorul isi poate trece mâna pe orizontala pentru a parcurge continutul, poate apasa un “buton” pentru a reda muzica sau video, isi poate departa mainile pentru a deschide o sectiune de stiri, iar apoi sa isi miste mana vertical pentru a derula prin ea.
Aplicatia a fost construita pe platforma Mac OS X folosind Microsoft Kinect, insa ramane un proiect-prototip, in stadiu de cercetare, fara o previziune de comercializare. Oricum, Yandex isi demonstreaza potentialul pentru viitoare aplicatii puternice bazate pe gesturi.
Citeste AICI continuarea articolului!
Galaxy S4 – Smartphone-ul cel mai usor de reparat... Gmail ajunge la noua ani si celebreaza evolutia printr-un infografic...