- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
CEO-ul IBM, Arvind Krishna, a trimis o scrisoare mai multor membrii ai Congresului în care anunţă public că gigantul american nu va mai face cercetări, nu va mai dezvolta şi nu va mai vinde produse care au legătură cu recunoaşterea facială.
În vreme ce protestele şi campania Black Lives Matters continuă în Statele Unite, IBM spune că motivele pentru care iese din acest business au legătură cu discriminarea pe care această tehnologie o implică.
Mai mult, IBM vrea demararea unui dialog la nivel naţional cu privire la recunoaşterea facială şi la folosirea acesteia de către forţele de ordine şi agenţiile federale în scopul supravegherii în masă a cetăţenilor.
Folosită deja masiv în anumite ţări, în frunte cu China, recunoaşterea facială este una dintre cele mai controversate tehnologii. Cu toate inovaţiile din ultima vreme, mai multe studii publicate recent au arătat nu doar că încă nu se poate pune bază pe ea pentru a recunoaşte cu precizie oamenii, dar că suferă într-o anumită măsură de părtinire, în funcţie de felul în care s-a făcut antrenarea algoritmului.
Declaraţiile şefului IBM vor atrage probabil atenţia publicului larg şi a politicienilor asupra acestui subiect, iar compania va beneficia de imagine pozitivă de pe urma acestei mişcări. IBM, însă, este unul dintre jucătorii mici, care nu au reuşit să aibă vreun impact asupra acestei pieţe.
Rivalul Microsoft şi Amazon sunt două dintre companiile care domină acest business. Astfel, anunţul IBM, pe lângă imagine, poate fi văzut şi ca unul care ar putea afecta afacerile rivalilor pe zona de recunoaştere facială.
Sursa : news.ro
Google Maps va alerta utilizatorii în privinţa restricţiilor de călătorie legate de Covid-19... WhatsApp a remediat problema care făcea ca numerele de telefon să apară în Google...