Pentru că la un anumit nivel devenise un focar de malware, Google a decis să facă o curăţenie radicală la înscrierea de aplicații Google Play.
S-au realizat multe studii care au confirmat că democraţia prin care sunt introduse noi aplicaţii în Google Play este greşit înţeleasă de dezvoltatori. Mulţi dintre ei vând aplicaţii cu o valoare utilă egală cu zero pentru simplu fapt că se acceptă. În acelaşi magazin virtual, există aplicaţii complet inutile încărcate cu reclame agresive şi programe care vă trimit SMS-uri la suprapreţ. Acest gen de aplicaţii nu au existat şi nu vor exista niciodată pe AppStore-ul celor de la Apple, deoarece regulile de admisie sunt foarte stricte. De exemplu, există o perioadă de aproximativ două săptămâni, din momentul înscrierii unei aplicaţii în AppStore, până când aceasta este publicată. În acea perioadă este testată şi verificată pentru conformitatea cu termenii şi condiţiile magazinului.
Se pare că cei de la Google au învăţat ceva din practicile Apple şi au introdus zilele trecute câteva linii de text noi foarte importante în ,,Google Play Developer Program Policy”. În mare parte, restricţiile introduse cu această ocazie vizează tipul de conţinut ce poate fi afişat într-o aplicaţie. Dacă acele reguli nu sunt respectate la vreun nivel, în teorie, aplicaţiile în cauză nu mai ajung în Google Play sau, în cel mai rău caz, sunt scoase la scurt timp după publicare.
Citeste AICI continuarea articolului!