Nu e nicio surpriză că Facebook vrea să aibă cât mai multe date despre utilizatori și e dispusă chiar să plătească pentru a afla ce aplicații au folosit aceștia.
Compania a lansat o aplicație al cărei singur scop este să studieze utilizatorii. Aceasta se numește Study și vrea să urmărească comportamentul utilizatorilor pe internet dar și telefonul acestora, în schimbul unei sume de bani.
Utilizatorii vor vedea o reclamă pe Facebook care îi va încuraja să participe. Pentru a putea participa la „studiu” aceștia vor trebui să dea click pe reclamă și să se înregistreze. Dacă se vor califica, vor fi îndrumați spre Google Play Store, de unde vor putea descărca aplicația Sudy.
Cei de la Facebook ne asigură că utilizatorii vor știi exact ce date va colecta despre ei, dar și scopul pentru care aceste informații vor fi utilizate. Astfel, aceștia vor putea alege dacă vor să participe sau nu. În primul rând, Study va știi ce aplicații a instalat utilizatorul pe telefon, dar și cât timp petrece acesta pe aceste aplicații. De asemenea, aplicația de la Facebook va știi și țara în care se află utilizatorul sau ce model de telefon și ce tip de rețea folosește.
Pe de altă parte, rețeaua socială spune că nu va colecta informații precum nume de utilizator, parole sau conținut stocat pe telefoane precum fotografii, videoclipuri sau mesaje text. Totuși, probabil am învățat până acum că ce zice Facebook nu e neapărat și adevărat.
Facebook a mai făcut ceva similar în trecut. Totuși, atunci s-a lăsat cu un scandal destul de neplăcut pentru companie.
La începutul lui 2019, am aflat că rețeaua socială a plătit cu 20 de dolari tineri între 13 și 35 de ani pentru a-și instala Facebook Research. Scopul era același: colectarea datelor legate de comportamentul de utilizare. Numai că gigantul tech nu a fost tocmai transparent, iar utilizatorii nu au fost conștienți cât de mult se băga Facebook în intimitatea lor. Nu e exclus ca rezultatul să fie același și de data aceasta.