Într-adevăr, nu ar fi exclus să vedem în anii următori ediții noi, moderne, pentru Nokia Communicator, pentru Nokia N95 sau vechile modele de top, precum Nokia 5110, Nokia 8110 din Matrix sau altele asemenea. Pentru că toată lansarea brandului Nokia se pare că are la bază un singur factor: nostalgia fanilor pentru acest brand.
Practic, lansarea neașteptată și care a atras atenția presei și a cumpărătorilor a fost relansarea Nokia 3310 – unul dintre modelele istorice ale brandului finlandez, care și-a găsit o mulțime de cumpărători datorită strict nostalgiei. Cine ar mai fi cumpărat altfel un telefon mobil 2G care poate face doar apeluri, SMS și celebrul joc Snake? Probabil că nimeni. Potrivit playtech.ro, lumea a evoluat atât de mult în doar 17 ani, încât modul de utilizare a telefoanelor s-a schimbat fundamental. Atunci doar vorbeam, foloseam mesajele foarte rar și în pauzele de așteptare jucam Snake. Astăzi, folosim telefoanele pentru mult mai multe lucruri.
Cu toate acestea, modelul Nokia 3310 relansat a avut mare succes. Peste tot pe Facebook apare acest model, oamenii l-au cumpărat pentru că este ieftin, pentru că le aduce aminte de tinerețe sau copilărie, pentru că este la modă iar, pentru că se discută despre el. Aproape nimeni nu discută concret despre noile telefoane Nokia, cele cu Android, care ar putea pecetlui relansarea brandului. Pe de altă parte, tind să cred că se vor vinde bine și ele.
Este foarte adevărat că brandul Nokia a fost afectat printr-o întreagă serie de erori. Preluarea de către Microsoft nu ar fi fost o greșeală completă dacă finlandezii ar fi păstrat toate liniile clasice de produse și le-ar fi adus îmbunătățiri: atât modele de telefoane mobile simple, cât și feature-phones, cât și smart phones. Dacă ar fi făcut telefoane cu Android din primul an după preluare, piața ar fi răspuns altfel. Microsoft a lansat Nokia X mult prea târziu, cu dotări mult prea modeste ca să aibă succes.