„Lansăm o nouă opțiune în setările pentru reclame, permițându-le oamenilor să vadă mai puține reclame cu produse alcoolice, în timp ce jocurile de noroc vor apărea ca opțiune suplimentară,” a declarat vicepreședintele YouTube, Debbie Weinstein.
Cum poți ascunde reclamele la alcool și casino
În anunțul făcut de reprezentații celei mai mari platforme de clipuri, prin intermediul unei postări pe blog, este specificat faptul că implementarea se va face gradual. Utilizatorii din Statele Unite ale Americii vor fi primii cărora li se va furniza acest update – în prima parte a anului 2021 – urmând ca ulterior să fie extinsă pe restul globului.
Asta nu înseamnă că utilizatorii care aleg această nouă setare nu vor mai vedea deloc reclame la băutură sau la casino slots, însă cu timpul, filtrele se vor îmbunătăți. Țările în care aceste reclame sunt interzise nu vor fi afectate în nici un mod.
Interesant este că această politică ar putea fi adoptată la nivel de organizație, incluzând toate tipurile de reclame furnizate de rețeaua Google, care deține o parte importantă din piața de publicitate online de pe glob.
Aceste măsuri au venit ca o consecință a faptului că mai multe voci au subliniat faptul că tehnologia împinge alcoolul și jocurile de casino în zone în care aceste lucruri nu ar ajunge în alt mod.
„Pentru cei care se luptă cu dependența, acest lucru poate fi deosebit de dăunător. Așadar, împuternicirea utilizatorilor cu capacitatea de a bloca reclamele la alcool, pe care poate nu doresc să le vadă, este un binevenit pas înainte.
Sperăm foarte mult că opțiunile de renunțare vor fi simple și că disponibilitatea lor este promovată cât mai larg posibil, ”a declarat Andrew Misell, directorul galez al unei asociației Alcohol Change, care combate dependența de alcool în Regatul Unit.
Acesta a precizat și faptul că legislația care face referire la promovarea acestor categorii de produse a fost realizată înainte ca lumea să fie complet digitalizată, sugerând că ar fi nevoie de un nou set de reguli, care să se muleze pe realitatea curentă.
În ceea ce privește reclamele de pe internet la jocuri de noroc, numărul vizualizărilor s-a dublat pe timpul pandemiei. Acest lucru se datorează într-o bună măsură faptului că majoritatea cazinourilor terestre au fost închise pentru anumite perioade pe toată planetă, după declanșarea pandemiei. Prin urmare, mulți pasionați de gambling au migrat către zona de online, acolo unde au găsit o selecție extrem de bogată de jocuri: https://slotv.com/ro/games/slots/SK_Four_Femme_Fatales_MT/demo.
Companiile europene din industria jocurilor de noroc au înregistrat pierderi de aproximativ 23% în anul 2020, în comparație cu anul 2019, chiar dacă segmentul online a crescut, conform Asociației Europene de Pariuri și Jocuri de Noroc (EGBA). Cu toate acestea, estimările specialiștilor indică faptul că industria de gambling din cele 27 de țări ale Uniunii Europene ar trebui să crească cu 7% în următorii ani.
Reclamele la alcool și jocuri de noroc sunt deja afișate de Google în funcție de locație și de vârsta utilizatorilor, însă perfecționarea acestor filtre este o prioritate pentru gigantul american de tehnologie.
Întrucât respectă preferințele personale și recunoaște diferențele culturale, grupul Google a anunțat va continua să lucreze la opțiunile personalizării reclamelor, pentru a îmbunătăți controlul utilizatorilor, care odată cu avansul tehnologic, devin din ce în ce mai pretențioși.
De ce renunță milioane de oameni la Whatsapp, de fapt! Facebook explică noile condiții de utilizare...