Antena Căutare

Adevărul despre carnea roșie! Ce cantitate poți consuma ca să NU te îmbolnăvești de cancer! Explicația nutriționistului Gianluca Mech

Consumul des de carne roșie sau procesată crește riscul de apariție a cancerului intestinal, potrivit unor studii recente. Nutriționistul Gianluca Mech a explicat de ce aceste alimente sunt periculoase pentru sănătate și în ce cantitate pot fi incluse în alimentație.

Carne roșie.

Potrivit studiilor de specialitate, consumul a peste 700 de grame de carne roșie pe săptămână, sau a cărnii procesate, în fiecare zi, crește riscul de apariție a cancerului intestinal.

Organizația Mondială a Sănătății consideră carnea procesată a fi orice tip de carne care a fost tratată, fermentată, afumată sau supusă altor procese pentru a-i îmbunătăți aroma și conservarea. Câteva exemple de carne procesată sunt: cârnații, cremvurștii, salamul, dar și slănina și șunca, carnea sărată, carnea afumată și carnea din conserve.

„Prelucrarea cărnii prin adăugarea de condimente și fum poate provoca formarea de compuși chimici cancerigeni, incluzând compuși N-nitroză (NOC), hidrocarburi aromatice policiclice (PAH) și amine aromatice heterociclice (HAA)”, a explicat nutriționistul Gianluca Mech.

Gianluca Mech a explicat și legătura dintre consumul de carne roșie sau carne procesată și anumite tipuri de cancer.

Articolul continuă după reclamă

„Agenția Internațională de Cercetare a Cancerului (IARC), agenția interguvernamentală a Organizației Mondiale a Sănătății, are sarcina de a oferi orientări privind clasificarea riscului de apariție a tumorilor din pricina substanțelor chimice și agenților fizici.

Majoritatea celor 800 de studii epidemiologice analizate de grupul de experți IARC au ca obiect de studiu cancerul tractului digestiv, în special cancerul colorectal. Studiile au demonstrat prezența unei relații doză-răspuns semnificative din punct de vedere statistic: consumul a 50 g de carne procesată pe zi crește cu 17% probabilitatea de a dezvolta acest tip de cancer.

Un document publicat în 2017 de World Cancer Research Fund privind riscul de cancer colorectal a estimat că un consum ridicat de carne roșie procesată (50 de grame pe zi) crește riscul de apariție a acest neoplasm cu 16%”, spune Gianluca Mech.

Renunțăm complet la aceste alimente sau cât de rar este bine să le consumăm?

Nutriționistul Gianluca Mech a atras atenția că IARC recomandă consumul unei cantități de carne roșie neprocesată care să nu depășească 500 de grame pe săptămână pentru a limita riscul apariției cancerului.

Fondul Mondial de Cercetare a Cancerului recomandă nu mai mult de trei porții de carne roșie neprocesată pe săptămână, echivalentul a aproximativ 350-500 grame, și evitarea celei procesate. De asemenea, recomandă consumul a cel puțin cinci porții de fructe și legume care să însumeze 400 de grame pe zi.

Însă, Facultatea de Medicină din cadrul Universității Harvard recomandă consumul cărnii roșii în porții ce nu depășesc 110-115 grame, cel mult de două ori pe săptămână.

Gianluca Mech este unul dintre cei mai apreciați nutriționiști, la nivel internațional, sfaturile sale fiind urmate inclusiv de staruri precum Anastasia Soare, Sarah Ferguson, Ducesa de York, Ornela Mutti și Silvio Berlusconi.

Gianluca a lansat anul trecut două campanii importante împotriva obezității, ce trag un semnal de alarma în ceea ce privește înmulțirea cazurilor în rândul copiilor și al adolescenților. Campania din Statele Unite ale Americii a fost lansată alături de Ivana Trump, iar în Europa alături de Ducesa de York, Sarah Ferguson.

Deserturi sănătoase pentru copii şi părinţi! Cum se obţine un dulce 100% natural, fără zahăr şi aditivi... Reţeaua Clinicile Dentare Dr. Leahu a deschis simultan trei centre de excelenţă, investiţie de 3,7 milioane euro...
Google News A1Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Înapoi la Homepage Citește și
(P) Dermatologie modernă și tratamente eficiente – de ce pacienții aleg Memormed
(P) Dermatologie modernă și tratamente eficiente – de ce pacienții aleg Memormed
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa, Koru
Jeff Bezos își vinde iahtul în valoare de 500 de milioane de dolari. Ce sumă a cerut miliardarul pentru nava sa,... Catine.ro
(P) Prevenirea micozelor și a bătăturilor: importanța protecției picioarelor în zonele de agrement
(P) Prevenirea micozelor și a bătăturilor: importanța protecției picioarelor în zonele de agrement
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu
Hande Erçel a participat la Cannes. Ce ținută a purtat vedeta pe covorul roșu Happy Channel
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul împlinit
Fiul lui Dan Capatos, sportiv de performanță la doar 13 ani. Face sacrificii uriașe pentru a-și vedea visul... DivaHair
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol
Bătaie la Aeroportul Băneasa după un zbor Germania-România: conflict început în avion, continuat la sol Libertatea.ro
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e legal”
Au primit “interzis”! Afacere de milioane de euro între Ion Ţiriac şi Nadia Comăneci: “Nu e... AntenaSport
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul meu...
De ce Ilona Brezoianu nu l-a alăptat pe fiul ei, Matei. Actrița a dezvăluit public adevăratul motiv: „E corpul... Elle
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta anului 2026
Mihaela și Dani Stoian, fiul lui Florin Salam, se căsătoresc astăzi! Informații în timp real despre nunta... Spynews.ro
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…”
Oana Lis continuă să vândă din casă pentru a-și ajuta soțul: ”Avem multe cărți, icoane…” Antenastars.ro
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros
Budincă de chia cu căpșuni proaspete. Rețetă pentru un mic dejun savuros HelloTaste.ro
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D și trei muncitori
Bloc cu 12 apartamente, construit în doar 34 de zile. Cea mai mare clădire din Europa ridicată cu o imprimantă 3D... Antena3.ro
Jocuri PlayStation Plus din iunie 2026. Ce titluri vor fi disponibile
Jocuri PlayStation Plus din iunie 2026. Ce titluri vor fi disponibile useit
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan
PNL dorește ca guvernul Eugen Tomac să pice la vot! Așa i se deschide calea lui Ilie Bolojan BZI
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro
Plantă neglijată, aur verde pentru fermieri. Un kilogram se vinde și cu 1.000 de euro Jurnalul
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței
Hollywood-ul este în alertă! Actor celebru, găsit înjunghiat în fața locuinței Kudika
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat
Se deschid cerurile diseară. 4 zodii sunt protejate și primesc semnul mult așteptat Redactia.ro
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile
Orașul de lângă București unde oamenii se tem de fiecare ploaie. Apa le intră în curți și le distruge bunurile Observator
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse
Uleiul de jojoba: proprietăți, beneficii și efecte adverse MediCOOL
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde
Scallion Pancakes. Rețetă de clătite chinezești cu ceapă verde HelloTaste
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot
FOTO. Mădălina Ghenea a pus furtunul cu apă pe ea și imaginile sunt hot ProSport
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar
Cornel și Bianca Păsat au ANULAT divorțul! IREAL ce s-a întâmplat, cu câteva ore înainte să ajungă la notar CanCan
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate?
Creșterea copiilor încrezători: ce greșesc părinții când vor să le dezvolte această abilitate? DeParinti
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind custodia copilului
Soțul înstrăinat al Siei a făcut o declarație șocantă despre sobrietatea artistei, în plin scandal privind... ZUTV
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși
Experții avertizează să nu ai încrede în chatboții AI. De ce sunt periculoși UseIT
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară
Ciorbă de ștevie cu franjuri de ouă. Rețetă cu arome de primăvară Hello Taste
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x