Live acum
Prime Time 20:30Film: Jaf in stil italian

Cum să adopți dieta vegetariană

Dieta vegetariană a câștigat popularitate tot mai mult în ultimii ani. Conform studiilor, vegetarienii reprezintă aproximativ 18% din populația lumii.

Cum să adopți dieta vegetariană

Pe lângă beneficiile etice și cele legate de mediul înconjurător, o dietă vegetariană bine planificată poate reduce, de asemenea, riscul bolilor cronice, poate să sprijine pierderea în greutate și îmbunătățește calitatea vieții.

Regimul vegetarian este un stil de viață. Cei care aderă la el o fac fiind mânați de convingerile religioase, psihologice, etice, ori pentru că își doresc să aibă o sănătate cât mai bună.

Dacă vrei să adopți regimul vegetarian, iată mai jos câteva detalii de care este bine să ții cont:

Ce înseamnă dieta vegetariană

Dieta vegetariană presupune abținerea de la consumul de carne (ori alte produse de origine animală - lucru valabil în cazul veganilor). Există mai multe forme de vegetarianism, iar fiecare diferă în funcție de restricțiile lor. Cele mai populare tipuri sunt:

  • dieta lacto-ovo-vegetariană: carnea este eliminată din alimentație, dar sunt permise ouăle și produsele lactate.
  • dieta lacto-vegetariană: carnea și ouăle sunt eliminate din alimentație, dar sunt permise produsele lactate.
  • dieta ovo-vegetariană: carnea și produsele lactate sunt eliminate din alimentație, dar sunt permise ouăle.
  • dieta bazată pe pește: carnea de porc, vită și de pasăre este eliminată din alimentație, dar este permisă cea de pește. În plus, cei care adoptă această dietă pot consuma și ouă și produse lactate.
  • dieta vegană: carnea este eliminată din alimentație, ouăle, produsele lactate, precum și alte produse derivate de la animale, cum ar fi mierea.
  • dieta flexitariană: este în mare parte vegetariană, dar include ocazional carne de pește și de pasăre.
Beneficiile dietei vegetariene

Dietele vegetariene sunt asociate cu o serie de beneficii pentru sănătate.

De fapt, studiile arată că vegetarienii tind să aibă o cal

itate mai bună a alimentației decât cei care consumă carne și un aport mai mare de nutrienți importanți, cum ar fi fibrele, vitamina C, vitamina E și magneziu. De ce? Pentru că meniul lor se bazează în special pe fructe, legume și semințe de tot felul.

Dacă vrei să adopți un astfel de regim alimentar și te gândești că o să rămâi în pană de idei, atunci când vine vorba de produsele alimentare, poți comanda mâncare vegetariană în București, de pe Foodpanda.ro. Aceasta este o modalitate foarte simplă, ideală pentru momentele în care nu ai timp să gătești.

Iată și alte beneficii pe care le are dieta vegetariană:

  • stimulează pierderea în greutate: trecerea la o dietă vegetariană poate fi o strategie eficientă dacă doriți să slăbești. Studiile au arătat că vegetarienii tind să aibă un indice de masă corporală mai mic (IMC) decât cei care consumă și carne (IMC este un indicator al grăsimii corporale, bazat pe înălțime și greutate).
  • reduce riscul apariției cancerului, datorită faptului că dieta este bazată pe fructe și legume.
  • stabilizează nivelul glicemiei din organism.
  • menține tensiunea arterială la valori scăzute: hipertensiunea arterială este un alt factor cheie de risc în cazul bolilor de inimă.
Alimentație

O dietă vegetariană ar trebui să includă un amestec divers de fructe, legume, cereale, grăsimi sănătoase și proteine.

Pentru a înlocui proteinele furnizate de preparatele din carne, ideal este să consumi alimente vegetale bogate în proteine, cum ar fi nucile, semințele, leguminoasele, tofu.

Dacă ai o dietă lacto-ovo-vegetariană, ouăle și lactatele pot, de asemenea, să îți stimuleze aportul de proteine.

Fructele, legumele și cerealele integrale își furnizează o serie de vitamine și minerale importante pentru a completa orice deficit de substanțe nutritive din dieta ta.

Majoritatea vegetarienilor evită carnea, iar unii nu consumă nici ouă, ori produse lactate. Dacă adopți acest regim, nu uita că o dietă vegetariană echilibrată poate oferi multe beneficii pentru sănătate, dar poate crește riscul de deficiențe nutriționale, dacă este gestionată prost.

Asigură-te că acorzi atenție sporită meniului tău. În acest fel, o să te bucuri de beneficiile vegetarianismului, reducând în același timp efectele secundare, precum carențele de vitamine.

Recomandari