Tot ce trebuie să știi în 2018 despre Dieta keto

Tot ce trebuie să știi în 2018 despre Dieta keto. Dieta ketogenică este dieta ideală dacă dorești să scazi în greutate rapid și eficient. Prin această cură de slăbire vei reuși să îți stimulezi metabolismul

Un corp de invidiat are la bază o dietă sănătoasă și echilibrată. Nu doar sportul te menține în formă, ci și alimentația. Dieta ketogenică este dieta ideală dacă dorești să scazi în greutate rapid și eficient. Prin această cură de slăbire vei reuși să îți stimulezi metabolismul. Toți cei care au încercat-o spun că această cură de slăbire te învață cum să te hrănești sănătos.

Despre dieta keto

Când te decizi să urmezi această dietă, trebuie să știi că există un set de reguli cărora trebuie să te supui pentru a obține rezultatele dorite. Din totalul de calorii zilnice, 5% trebuie sa provină din glucide, 30% din proteine și 65% din grăsimi. Este indicat să scazi cantitatea de glucide din aportul tău zilnic. Când cantitatea de glucide scade, scade și insulina din organism, declanșând procesul de lipază.

Prin acest proces metabolic, trigliceridele sunt descompuse și țesutul adipos se diminuează. Acizi grași sunt folosiți pentru a spori energia. Creierul uman se hrănește cu acizi grași care sunt descompuși din ketone. Multe studii arată că dieta keto a reușit să combată efectele unor boli grave ca steatoză hepatică, dislipidemie, Alzheimer, diabet de tip II și altele.

Prin această dietă, 90% din masa musculară este păstrată în timp ce reușești să scazi considerabil în greutate, eliminând din țesutul adipos. Datorită acestei cure de slăbire, nivelul colesterolului nociv scade, inflamația sistemică se diminuează în timp ce trigliceridele scad și ele. Prin urmare, aceasta aduce multe beneficii pentru organism. Este foarte important să iei 5 mese pe zi, dintre care 3 mese principale și 2 gustări.

Tot ce trebuie să știi în 2018 despre Dieta keto

Alimente recomandate

În dieta keto, specialiștii recomandă următoarele alimente: ouă, brânzeturi, iaurt fără fructe, slănină, ficat, ulei de măsline, unt, ulei vegetal de migdale sau cocos, avocado, mere, nuci, citrice, conopidă, spanac, broccoli, ardei, fasole verde, castraveți, roșii, vinete, salată, dovlecei. De asemenea, ai voie să consumi ceai verde, ceai negru și cafea.

Alimente interzise

Când te hotărăști să urmezi dieta ketogenică, trebuie să renunți la următoarele alimente: orezul alb, pastele, cartofii, orezul brun, cerealele, mierea, fructele dulci, zahărul, produsele de cofetărie și patiserie, băuturile carbogazoase, lactatele nefermentate și alcoolul.

Dezavantajele dietei ketogenice

Dacă trecerea către această dietă se face brusc, atunci aceasta nu va mai oferi beneficiile menționate mai sus. Pot apărea reacții adverse precum stări de vomă, diaree, amețeală, crampe musculare și oboseală. Unii specialiști indică și pericolul apariției pietrelor pe tractul urinar. Este posibil să ai o respirație urât mirositoare și s-ar putea să ai nevoie de suplimente de calciu.

Avantajele dietei ketogenice

Specialiștii spun că dieta ketogenică e potrivită pentru cei care suferă de diabet. Datorită acestei diete, cantitatea de proteine pe care corpul le pierde va scade, acestea susținând creșterea musculară. Grăsimea e folosită drept combustibil de către creier și mușchi. În acest fel, mușchii reușesc să se repare și să crească. Această cură de slăbire sporește sănătatea unghiilor și a părului, reduce acnee și îți oferă un somn liniștitor.

Dieta ketogenică este una dintre puținele dietă care aduce atât de multe beneficii pentru organism. Nu doar că ajută la detoxifiere, dar te ajută să scapi de kilogramele în plus și să ai un stil de viață echilibrat. Când urmezi această dietă, vei obține rezultatele dorite doar dacă respecți regulile.

Sursă foto: pexels.com

Ultimele știri