Live acumObservator Sport
Prime Time 20:30Chefi la Cutite

Tu știi care sunt vitaminele care îți pot salva articulațiile?

Sistemul osos este unul dintre cele mai complexe sisteme ale organismului uman și de integritatea acestuia depinde starea noastră de sănătate generală. Dacă oasele nu s-ar dezvolta într-o perioadă normală a vieții noastre și a existenței noastre și nu am consuma alimente bogate în vitamina D3 și o cantitate corectă de calciu, oasele și articulațiile noastre nu s-ar dezvolta corect și coerent și postura noastră ar avea de suferit.

Articulații

pixabay.com

Să nu uităm că osatura copilului se dezvoltă și după nașterea acestuia, iar copilul ca să crească în mod sănătos are nevoie de anumite vitamine și minerale pentru o dezvoltare coerentă.

Altfel spus, sistemul osos și dezvoltarea acestuia are legătură directă cu dezvoltarea sistemului imunitar , iar pentru asta este nevoie de o dietă echilibrată pentru că toate oasele si articulațiile sunt până la urmă o componentă vitală a integrității structurale scheletice. Și în cazul copiiilor dar și în cazul adulților, a fost și va fi o chestiune legată de aportul de anumite vitamine.

Este ușor de observat ce se întâmplă atunci când corpul uman are carență de anumite vitamine pentru articulatii.

Calciul – Flagship-ul suplimentelor alimentare care se găsește în oase

Într-o analiză amănunțită asupra impactului mineralelor asupra organismului, calciul este elementul de care avem nevoie încă din primele săptămâni de viață până la bătrânețe. Calciul se gaseste in toate structurile osoase de care avem nevoie pentru a păstra o anumită postură corectă.

Iar atunci când vorbim de vitamine si minerale care lucrează foarte bine împreunî, Calciul face echipă foarte bună pentru fixare, procesare și asimilare cu vitamina D. Altfel spus, într o structură osoasă sănătoasă dar și în oase din zona sternului și bazinului, depunerea calciului si a altor minerale are legătură directă cu modul în care ne alimentăm și doar in cazul unor excepții medicale când există un exces de calciu în organism, pentru dezvoltarea sistemului osos avem nevoie zilnic de o doză recomandată de calciu și vitamina D.

Vitamina D - fără prezența ei în organism s-ar pierde calciul

Vitamina D are multiple funcții esențiale pentru buna funcționare a organismului. În cazul adolescenților care au probleme legate de ten, există o legătură directă între apariția coșurilor și carența de vitamina D.

Tot carența de vitamina D poate crește numărul de carii și recurența lor. În plus, o absorbție slabă a calciului în oase poate oferi o predispoziție organismului la fracturi, luxații, entorse și poate mări timpul de vindecare în cazul unor fracturi.

Alaturi de calciu, vitamina D ajută la formarea oaselor și la menținerea sănătății lor. În plus, blochează eliberarea hormonului paratiroidian, care reabsoarbe țesutul osos. Acest hormon în cazuri excepționale provoacă subțierea stratelor de calciu și transformă sistemul osos într-un sistem casant. Așa numita boală a oaselor de sticlă. Probabil cunoaștem povestea personajului din franciza Glass, personajul interpretat de Samuel L. Jackson suferind de o boală care îi făcea oasele casante și nu se putea deplasa.

Roboflex este un supliment alimentar ce menține confortul coloanei vertebrale și al întregului spate, precum și sănătatea sistemelor nervos si osteomuscular. Unul dintre ingredientele acestui supliment este colecalciferolul sau vitamina D. Este important de știut că deficitul de vitamina D este corelat direct cu modul în care se asimileaza Calciul in oase. Într-o mare măsură, cele două subsțante sunt complementare.

Fosforul – Un mineral important pentru oase

Cantitatea de fosfor prezența în organismul adultului este de aproximativ 1 kg, fiind un component major al osului, cu rol în mineralizarea acestuia. Scăderea concentrației fosforului are o mulțime de efecte, dar și creșterea concentrației duce la insuficiență renală și la hipoparatiroidismului,. Excesul de fosfați determină formarea de cristale, împreună cu calciul, ce se depun la nivelul articulațiilor și pielii. Fosforul se găsește în alimente precum cacao, gălbenuș, peste, nuci, legume uscate, orez și fructe.

În concluzie, pentru un sistem osos sănătos este nevoie de o alimentație echilibrată și de alimente care conțin calciu și fosfor, iar pentru vitamina D e bine să apelăm la suplimente în sezonul rece.

Recomandari