De asemenea, în această perioadă căutările de pachete turistice pe site-ul turoperatorului au scăzut cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut.
”Din cauza pandemiei de coronavirus, cele mai afectate destinaţii sunt, aşa cum era de aşteptat, cele din Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi din Vestul Europei (Italia, Spania, Franţa). Turiştii români care aveau deja cumpărate pachete turistice (city break-uri, circuite sau sejururi) cu plecare în perioada martie-aprilie au solicitat turoperatorului anularea acestora. Acolo unde amânarea plecării nu a fost posibilă (în 5% dintre cazuri), vacanţele au fost anulate”, a informat compania.
În cazul pachetelor estivale, planificate în perioda iunie-septembrie 2020, nu au existat încă solicitări de anulare, ci doar intrebări referitoare la situaţia actuală şi cum se preconizează a se proceda pe viitor, spun reprezentanţii companiei.
“Cele mai afectate sunt plecările din această perioadă şi programele de Paşte, care sunt în mare parte anulate. Probabil vor apărea şi alte cereri de anulări/amânări, în funcţie de cum va evolua pandemia în Europa. În ceea ce priveşte vacanţele estivale, puţini turişti au ales să se intereseze de condiţiile de anulare în acest moment, majoritatea sunând şi informându-se despre situaţia acestor vacanţe early booking pe care le-au rezervat. Pachetele noastre au o politică de anulare destul de permisivă, pornind de la 20% la sejururi şi penalităţile cresc doar cu a 30-a zi înainte de data plecării. Astfel, turiştii noştri au înţeles că este mai bine să mai aştepte înainte de a lua decizia de anulare”, explică Dan Goicea, director general al Cocktail Holidays.
În plus, până la data de 30 aprilie, condiţiile de penalizare pentru rezervările noi au fost reduse la minimum şi a fost introdus un grad mai mare de flexibilitate, spune el.
”Pentru întreg sezonul 2020, noi avem programate aproximativ 45.000 de locuri, numărul celor care anulează fiind destul de mic raportat la această cifră”, completează Dan Goicea.
Fiind vorba despre o situaţie fără precedent, care afectează industria la nivel internaţional, turoperatorul român îi asigură pe turişti că duce negocieri cu furnizorii săi pentru a putea oferi clienţilor posibilitatea anulării cu penalizări în procent cât mai mic.
Pentru cei care sunt nevoiţi, din diverse motive, să călătorească şi trebuie să facă rezervări, Cocktail Holidays a introdus un serviciu special de călătorie, Cocktail Dinamic, cu o politică de anulare flexibilă, care permite anularea gratuită a anumitor hoteluri rezervate prin acest sistem cu până la 15 zile înaintea datei de plecare.
“Şi pe destinaţiile interne cererile sunt la fel de scăzute ca şi pe outgoing. Deşi au bugete de călătorie, turiştii aşteaptă să vadă cum va escalada pandemia. Este o perioadă foarte dificilă pentru turism, industrie în care lucrează sute de mii de oameni şi, probabil, cea mai afectată de actuala situaţie. Menţinerea personalului angajat este foarte importantă pentru noi şi avem nevoie de o serie de măsuri de ajutor din partea statului, cele mai importante fiind amânarea pentru patru sau şase luni a taxelor pe salarii, amânarea sau chiar micşorarea unor taxe şi impozite (TVA, taxe locale), relaxarea politicilor de finanţare a băncilor (stabilirea unor noi indicatori pentru acordarea creditelor, comisioane mai reduse) şi, după ce pandemia va trece, ajutor din partea statului pentru a impulsiona creşterea turismului”, spune Dan Goicea.
Pentru că este o situaţie fără precedent şi turiştii nu ştiu cum le afectează călătoriile veştile privind închiderea frontierelor şi suspendarea curselor către anumite destinaţii, Cocktail Holidays pune la dispoziţia acestora consultanţi de turism, pentru a le răspune în timp real la întrebări generale despre pachetele, zborurile sau cazările pe care le-au achiziţionat, indiferent dacă sunt sau nu clienţi ai agenţiei.
Prin urmare, a demarat campania ”Tu întreabă, Cocktail îţi răspunde”, a creat o pagină în site, iar turiştii sunt îndemnaţi să pună întrebări privind vacanţa lor.
”Primim zilnic întrebări de la clienţii noştri, îi sfătuim şi îi ajutăm să-şi gestioneze călătoriile rezervate, dar am realizat că sunt şi foarte mulţi care nu au pe cine întreba. Este foarte bine ca un turist să se informeze şi, prin urmare, am găsit această modalitate de a-I ajuta. Este foarte utilă şi pentru cei care nu au un agent de turism, cei care şi-au rezervat vacanţele pe cont propriu şi care sunt mai debusolaţi pe măsură ce zborurile se anulează, hotelurile se închid”, spune Dan Goicea.
Brandul Cocktail Holidays a apărut în urmă cu 13 ani, dar compania care îl deţine, Prompt Service Travel Company, a fost deschisă încă din 1993. Agenţia operează peste 25 de destinaţii din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Constanţa. Anual, Cocktail Holidays organizează circuite culturale, istorice sau tematice, dar şi vacanţe în destinaţii exotice precum Sri Lanka, Thailanda, Cuba. Anul trecut, touroperatorul a deservit peste 35.000 de turişti şi a înregistrat o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro.
Sursa : news.ro
Wizz Air - zboruri suspendate spre Spania și Malta, din cauza coronavirusului. Când se reiau călătoriile...