Comisia Europeană a anunţat joi că, în urma negocierilor cu platforma de închiriere a locuinţelor în regim hotelier Airbnb, platforma şi-a îmbunătăţit şi a clarificat pe deplin modul în care le prezintă consumatorilor ofertele de cazare, acestea fiind în prezent conforme cu standardele stabilite în legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.
”Aceste rezultate se datorează apelului lansat, în iulie 2018, de Comisia Europeană şi de autorităţile UE pentru protecţia consumatorilor”, arată un comunicat al Comisiei Europene.
Uniunea Europeană ceruse în 2018 platformei americane să facă o serie de modificări pentru protecţia consumatorilor.
”În această vară, europenii vor beneficia cu adevărat de ceea ce văd pe internet atunci când îşi rezervă vacanţele. Consumatorii pot să compare şi să rezerve online repede şi uşor camere de hotel sau alt tip de cazare. Iar acum, consumatorii pot şi să aibă încredere că preţul pe care îl văd pe prima pagină va fi cel pe care îl vor plăti la sfârşit. Salut faptul că Airbnb şi-a dovedit disponibilitatea de a coopera cu Comisia Europeană şi cu autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor în vederea îmbunătăţirii modului de funcţionare a platformei sale. Sper ca şi alte platforme să îi urmeze exemplul”, spune Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen.
Airbnb a dat curs tuturor cererilor formulate de Comisia Europeană şi de autorităţile naţionale pentru protecţia consumatorilor, sub conducerea Autorităţii pentru Protecţia consumatorilor din Norvegia, în vederea alinierii pe deplin a practicilor şi a clauzelor sale contractuale la normele UE în materie de protecţie a consumatorilor.
Comisia enumeră şi principalele îmbunătăţiri şi modificări făcute de platformă.
Astfel, în cazul căutărilor de oferte de cazare cu date selecţionate, utilizatorii văd preţul total pe pagina care afişează rezultatele, inclusiv toate taxele şi tarifele obligatorii aplicabile, cum ar fi taxele pentru prestarea de servicii, taxele pentru serviciile de curăţenie şi taxele locale.
”Nu există alte taxe obligatorii surpriză care până acum se afişau în etapele ulterioare ale rezervării”, arată comunicatul.
Airbnb precizează în mod clar dacă oferta de cazare este introdusă pe piaţă de o persoană fizică sau de o entitate profesională.
Airbnb pune la dispoziţie pe site-ul său web un link uşor accesibil către platforma de soluţionare online a litigiilor şi toate informaţiile necesare referitoare la soluţionarea litigiilor.
”Airbnb şi-a revizuit, de asemenea, clauzele de furnizare a serviciilor, astfel încât, în prezent: se clarifică faptul că utilizatorii pot introduce o acţiune împotriva Airbnb în faţa instanţelor din ţara lor de reşedinţă; se respectă dreptul legal fundamental al utilizatorilor de a acţiona în justiţie o entitate care a oferit servicii de cazare, în caz de vătămare personală sau de daune; societatea se angajează să nu modifice în mod unilateral clauzele şi condiţiile fără să îi informeze în prealabil în mod clar pe consumatori şi fără să le ofere acestora posibilitatea de a rezilia contractul”, arată CE.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a efectuat o evaluare comună a practicilor şi a clauzelor de furnizare a serviciilor ale Airbnb, sub auspiciile Comisiei Europene şi sub conducerea Autorităţii pentru Protecţia consumatorilor din Norvegia. Acţiunea a fost lansată în iulie 2018.
Sursa : news.ro
Vara asta Phoenicia a pus la cale oferte ȘOC….cu discount-uri de pana la 70%!... Tichete de vacanță 2019. Cum poți folosi tichetele pentru a merge în pelerinaj...