Antena Căutare

Moara veche de la Vernon, simbol al Franţei. A rezistat, sute de ani, războaielor şi dezastrelor naturale.

În comuna Vernon, în nordul Franţei, este o moară de făină veche ce dateaza inca din secolul al XVI-lea, construită deasupra unui pod vechi de peste Sena. Iniţial, podul a avut cinci mori care făceau făină din porumbul cultivat în câmpul Vexin din apropiere. Partea de dedesubt a morilor era echipată cu roţi de apă, care puteau fi ridicate sau coborâte în funcţie de necesitate.

În comuna Vernon, în nordul Franţei, există o moară de făină veche ce dateaza in secolul al XVI-lea, construită deasupra unui pod vechi de peste Sena. Iniţial, podul a avut cinci mori care făceau făină din porumbul cultivat în câmpul Vexin din apropiere. Partea de dedesubt a morilor era echipată cu roţi de apă, ce puteau fi ridicate sau coborâte în funcţie de necesitate.

Podul de piatră a fost construit în secolul al XII-lea de regele Filip al II-lea, de asemenea, cunoscut sub numele de Philippe Auguste. Scopul podurilor era ca regele să-şi poată muta mai rapid şi cu uşurinţă trupele. Regele Filip era în război cu regele englez Richard I, care a domnit peste jumătatea de vest a Franţei. Podul a fost protejat de un cap de pod pătrat şi flancat de patru turnuri înalte de câte 20 de metri, pe lângă asta era înconjurat de un şanţ şi legat de podul de piatră cu un pod mobil de lemn. Din fericire pentru locuitorii oraşului Vernon, înainte ca mica cetatea să se implice în război, întreaga Normandia a devenit franceză în 1204, iar războiul a fost amânat pentru un secol şi jumătate. După ce a pierdut importanţa militară, regele Filip a vândut drepturile de a configura morile de apă şi pescuitul de pe pod. După aceasta, au fost construite cinci mori, două pe malul drept, inclusiv cea care se mai poate vedea astăzi, şi trei pe malul stâng.

„The Old Mill”, ultima moara rămasă, se sprijină acum pe doi piloni extremi ai podului de pe malul drept al Senei.

Articolul continuă după reclamă

În 1651, inundaţiile au distrus o parte din pilonii şi arcele de sprijin, făcând podul inutil. În loc de repararea podului, feriboturile au fost puse în funcţiune pentru a transporta oamenii peste râu. Vernon nu a avut un alt pod decât peste două sute de ani, în anul 1860, atunci când un nou pod de piatră a fost construit la câţiva zeci de metri în amonte. Zece ani mai târziu, în timpul războiului franco-prusac, podul a fost distrus şi reconstruit din nou în 1940, şi încă o dată în 1944, în timpul celui de Al Doilea Război Mondial.

Vechea Moara a fost, de asemenea, afectată de bombardamentele din 1940 şi 1944 şi era gata să se prăbuşească în Sena, dar oraşul Vernon împreună cu locatarii au găsit soluţii pentru a o salva. The Old Mill (Moara veche) este acum restaurată şi a devenit un simbol al orăşelului Vernon.

Corfu, insula cu influențe venețiene... Transfăgărășan și Transalpina, cele mai frumoase drumuri montane din Europa...
Înapoi la Homepage

Puteți urmări știrile Antena 1 și pe Google News. 📰

Video recomandate
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego
Hello Chef sezonul 8, 21 decembrie 2024. Confruntarea dintre Roxana Blenche și chef Samuel. Verdictul lui Fuego Sambata, 21.12.2024, 14:53
NBA Exclusiv Vezi acum
Citește și
Abonează-te la newsletter!

Lasă-ne adresa ta de mail și te vom ține la curent zilnic cu cele mai importante știri, astfel încât să nu pierzi nimic niciodată.


x