Luna septembrie a beneficiat de mult mai puţine rezervări la hotelurile şi pensiunile din România, unul dintre posibilele motive fiind şi devansarea începerii şcolii, conform datelor platformei de rezervări Travelminit.ro, care subliniază că preţul vacanţelor este cu până la 20% mai mic în luna septembrie faţă de luna august.
”Astfel, dacă în mod tradiţional şcoala începe în a treia săptămână a lunii septembrie, în 2019 şcoala a început pe 9 septembrie fapt ce a determinat turiştii români să renunţe la planurile de vacanţă pentru a doua săptămână a lunii septembrie”, arată compania.
Anul acesta cea mai aglomerată perioadă din punctul de vedere al rezervărilor hoteliere din luna septembrie a fost chiar prima săptămână, când platforma Travelminit.ro a înregistrat peste 20.000 de înnoptări. Cele mai solicitate regiuni turistice din România în această perioadă sunt zonele montane (Braşov şi Valea Prahovei), zona Transilvaniei (Sibiu, Sighişoara), staţiunile balneo climaterice (Sovata, Băile Felix, Băile Herculane) dar şi staţiunile de pe litoralul românesc, Mamaia şi Eforie Nord fiind în topul preferinţelor turiştilor români.
Începând cu a doua săptămână a lunii septembrie, numărul rezervărilor scade cu până la 66%, cele mai puţine rezervări fiind înregistrate în ultima săptămână a lunii septembrie, când se depăşesc cu puţin 7.500 de înnoptări. Trendul a fost similar şi anul trecut, diferenţa fiind că românii au mai călătorit în număr destul de mare şi în a doua săptămână a lunii septembrie, înregistrându-se un declin de aproximativ 30% faţă de prima săptămână.
”În ciuda preţului vacanţelor cu până la 20% mai mic în luna septembrie faţă de luna august, familiile evită să mai călătorească după începerea şcolii. Familiile au rezervat cu până la 85% mai puţine înnoptări decât în prima săptămână a lunii septembrie, majoritatea rezervărilor fiind concentrate în weekend”, arată compania.
Preţul mediu al unei vacanţe în luna septembrie este de 172 euro faţă de 204 euro în luna august.
Sursa : news.ro
Luna de miere in Antalya...