- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite de vede duminica de la ora 20:00 și de luni până miercuri de la 20:30 numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
- Marele Premiu de Formula 1™ din Las Vegas e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 22 - 24 noiembrie 2024!
Comparativ cu anul 2021, când a început creşterea mare a preţurilor pe fondul scumpirii energiei, mărfurile şi serviciile s-au scumpit, în medie, cu 25%. Pentru mâncare plătim cu 30% mai mult acum, la finalul anului 2023, potrivit observatornews.ro.
Citește și: Cum o să fie vremea la munte în vacanța de iarnă 2023-2024. La ce trebuie să se aștepte turiștii
Ce produse s-au scumpit în ultimii doi ani
Preţul untului a crescut cu 47%. Brânza este mai scumpă cu 42%, iar peştele cu 40%. Plătim mai mult şi pentru ouă, carne sau bere. În 2021 pentru un kilogram de pulpă de porc românii scoteau din portofele 13 lei, iar acum sunt nevoiți să plăteacă de 2 ori mai mult, adică 26 de lei.
Detergenţii costă cu 36% mai mult, energia cu 34%, îmbrăcămintea cu 19%. Cel mai mult au crescut tarifele pentru bilete de avion: peste 60% în ultimii doi ani.
"Inflaţia încetineşte, dar economia nu funcţionează bine. Consumatorii nu au bani şi nu vor să cheltuiască bani la fel cum cheltuiau în urmă cu câţiva ani. Şi atunci producătorii trebuie să lase la preţ", spune Bogdan Glăvan, profesor de economie.
Cum arată un cărucior cu produse în valoare de 200 de lei
Reporterul Observator a realizat un experiment și a pus în căruciorul de cumpărături produse în valoare de 200 de lei. Ar mai fi fost nevoie de multe produse ca acel cărucior să fie plin.
"Am pus în acest cărucior produsele care s-au scumpit cel mai mult în ultimii doi ani. Şi avem detergent, bere, ouă, carne, unt, bânză şi peşte. Doar pentru aceste alimente plătim acum peste 200 de lei. Şi vedem, căruciorul este aproape gol", transmite Mădălina Chiţac, reporter Observator.
„Datele Institutului de Statistică sunt în strânsă legătură cu declaraţiile şi situaţia economică dată de Guvern. Dar nu ştiu până unde se poate ajunge. Pentru că puterea de cumpărare e foarte scăzută", explică Dragoş Frumosu, sindicat industria alimentară, potrivit observatornews.ro.
Mai multe informatii despre acest subiect sunt disponibile aici
.
Cățelușa alpinistă din România care i-a uimit pe internauți. Zoe a văzut 37 de vârfuri montane și are legitimație de mon... Principalele motive pentru care nu se pot vinde anumite case sau apartamente în România...