La finele anilor ’70, produsele marca Dacia erau consacrate și se mândreau deja cu recunoașterea internațională. Astfel, la Târgul Internațional București din 1980, un târg cu peste 30 de țări participante, Dacia a prezentat 1310 TS, o mașină cu un motor de 150 de CP, destinată doar exportului.
Unul dintre cele mai rare și mai puternice modele Dacia a fost Dacia 1310 TS. Se spune că automobilul a fost fabricat, ca multe altele, la dorința lui Nicolae Ceaușescu, care văzuse în vizitele oficiale că în Occident marile companii fabricau mașini exclusiviste. Și același lucru l-a dorit în Republica Socialistă România.
Astfel, Dacia 1310 TS a ieșit pe poarta fabricii de la Mioveni în anul 1981 și era o ediție limitată. Automobilul se bucura de dotări premium care puteau fi găsite cu greu la acea vreme pe alte mașini fabricate în sud-estul Europei.
Dacia 1310 TS avea interior de vinilin maro, un radio cu două difuzoare, sistem de răcire cu electro-ventilator, dar și scaune cu tetieră. Aceasta avea la roți capace negre, bordul avea inserții de lemn, iar centurile erau retractabile. Era și o priză în portbagaj pentru un mini frigider. Totodată, Dacia 1310 TS se mândrea cu frână asistată, o raritate a vremurilor comuniste, scrie Playtech.ro.
Modelul Dacia 1310 TS a fost antemergătorul lui Dacia 1310 TD, un model echipat cu motor diesel turbo de 1597 cc de 72 CP care avea să fie lansat în 1983. De altfel, Dacia 1310 TD a fost primul autoturism de pasageri românesc dotat cu motor diesel.
Lovitură pentru sute de mii de români care vor să-și cumpere mașină second hand! Nu vor mai putea să își achiziționeze a... Dispozitivul care te poate UCIDE și pe care-l ai în mașină! Zeci de mii de șoferi din ROmânia îl cumpără din magazin!...