- Marele Premiu de Formula 1™ al Braziliei e online exclusiv în AntenaPLAY! Vezi cursele în perioada 1 - 3 noiembrie 2024!
- Hai la masă, România! Noul sezon Chefi la Cuțite începe din 17 noiembrie, numai pe Antena 1 și în AntenaPLAY
Masina este una clasica de familie, cu sapte locuri si un caracter versatil la interior ce permite mai multe configuratii, oferind in acelasi timp un spatiu de incarcare pe masura profilului sau.
Pentru o functionalitate cat mai buna, cele trei randuri de scaune sunt depozitate in stil "amfiteatru", fiind inaltate fata de pozitia soferului si a pasagerului din fata. In aceste conditii, pasagerii modelului Orlando pot avea o vizibilitate si mai buna, atat in fata cat si lateral, fara ca spatiul pentru cap sa fie redus, asta in pofida liniei arcuite a acoperisului.
Cat priveste versatilitatea de la interior, sunt posibile numeroase configuratii. Scaunele de pe al doilea sau al treilea rand pot fi rabatate independent sau impreuna, pentru a crea o suprafata de incarcare plata. Al doilea rand ofera, de asemenea, posibilitatea plierii scaunelor exterioare, ceea ce usureaza accesul pasagerilor la ultimul rand.
Spatiul de incarcare este unul dintre cele mai mari din clasa monovolum, atingand un volum maxim de 1487 de litri, cu ambele randuri de scaune rabatate.
Un "benzinar" si doua dieseluri
Orlando a primit trei motoare cu consum redus, unul pe benzina si doua diesel. Toate motoarele sunt amplasate transversal, au patru cilindri si doua axe cu came in chiulasa, 16 supape si injectie de carburant multipunct sau, in cazul motoarelor diesel, tehnologie common rail. Propulsorul pe benzina are o capacitate de 1.8 litri si dezvolta 141 CP la 6200 rpm, cu un cuplu de 176 Nm la 3800 rpm si transmisie manuala .
Viteza maxima a acestei versiuni este de 185 km/h. Cele doua motoare diesel au ambele aceeasi capacitate cilindrica, 2.0 litri, cel mai puternic dezvoltand 163 CP la 3800 rpm si oferind un cuplu de 360 Nm la 2000 rpm, in vreme ce al doilea ajunge la 130 CP la aceeasi turatie si ofera un cuplu de 315 Nm la 2000 rpm. Viteza maxima pentru pentru motorizarea diesel de 130 CP este de 180 km/h, iar pentru cea de 163 CP de 195 km/h. Ambele versiuni pot fi comandate cu transmisie manuala sau automata.
Siguranta, in standard
Orlando vine in pachetul standard cu controlul electronic al stabilitatii, sase airbaguri si oglinzi exterioare actionate electric. Versiunea mijlocie, LT, are in plus dotari precum senzori de parcare si comenzi audio pe volan, in timp ce versiunea LTZ primeste, printre altele, jante mai mari de 17 inches din aliaj, oglinda retrovizoare cu functie automata antiorbore si tempomat electronic.
Sasiul si caroseria au fost concepute cu preocuparea fundamentala de a obtine un nivel ridicat de siguranta. Toata gama de modele e dotata cu discuri de frana ventilate de 16" in fata si discuri de 16" in spate si cu ABS electronic pe toate rotile.
De asemenea, masina beneficiaza de un sistem electronic de distributie a fortei de franare, care controleaza forta de franare pe fiecare roata, astfel incat distanta de franare sa fie minima, de un sistem de control al tractiunii, care modereaza exuberanta involuntara a soferului si se adapteaza la conditiile de drum atunci cand carosabilul e umed, de un sistem de control electronic al stabilitatii si de un sistem hidraulic de asistenta la franare.
Preturile pornesc de la 14790 Euro cu TVA inclusa pentru variantele pe benzina si de la 17490 Euro cu TVA inclus pentru pentru variantele diesel.
Sursa: Jurnalul National