Jurnalistul Andrew English, autorul test drive-ului, isi incepe articolul printr-o paralela intre modelele Dacia din anii '80 si actualele automobile romanesti construite in colaborare cu Renault. Un scurt istoric al marcii romanesti, de la colaborarea cu Renault din 1966 si apoi din 1999, stabileste originile "umile" ale crossover-ului romanesc.
"Aparent, Duster este fara indoiala de moda veche, cu geamurile sale micute, o caroserie fara o forma artistica impreuna cu o grila frontala puternic influentata de stilul american", scrie jurnalistul britanic.
La partile bune ale masinii au fost notate directia, despre care spune ca este "usoara si directa". De asemenea, "cu toate ca nu este un vehicul de mare performanta, masina de 1,2 tone accelereaza destul de usor pana cand aerodinamica te trage in spate precum o coarda elastica legata de usa de garaj".
"Dar ai putea sa-ti doresti cu adevarat una?", noteaza jurnalistul la finele articolului. "La ce se gandeau? Pentru 13.000 de lire sterline (pretul versiunii de top in Anglia), o Skoda Yeti la mana a doua va face praf Duster-ul in privinta aerodinamicii, a aspectului si a utilitatii - egala cu cea aunui Land Rover Freelander".
Jurnalistul subliniaza faptul ca "mirosul de masina noua se duce repede. Si apoi vei ramane cu un crossover auster, complet depasit, acre pare ca a venit direct din Japonia anilor '70. Duster ofera o calatorie retro surprinzator de placuta, insa care este scopul lui?", incheie britanicul in review-ul publicat de Telegraph.co.uk.